نباید شهدا را به صورت انسانهای دست نیافتنی نشان داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نباید شهدا را به صورت انسانهای دست نیافتنی نشان داد به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ که در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: پیامبر اکرم ۲۳ سال با خون دل اسلام را تبلیغ کرد و در این مسیر به او سنگ و تهمت زدند و روحانیت امروز باید همانند پیامبر اسلام در برابر ناملایمتی ها صبوری کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اسلام فرمود، هیچ پیامبری همانند من اذیت نشد و ما امروز باید از پیامبر اسلام در زندگی الگو بگیریم.
وی بیان داشت: پیامبر بشری همانند دیگران بود که البته وحی از ویژگی‌های آن شخصیت بزرگ بود.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: در قرآن کریم در خصوص حضرت موسی (ع) آیات بسیاری وجود دارد که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در خصوص زندگی حضرت موسی (ع) فیلم بسازید که مرحوم سلحشور پیگیر این کار بود که بعد از فوت این هنرمند متعهد نمی‌دانیم کار به کجا رسیده است.
امام جمعه قم با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس به وظیفه خود عمل کرده و افتخارآفرینی کردند افزود: امام صادق (ع) فرمود کسی که در راه خدا به شهادت رسید خداوند گناهانش را به رخ او نخواهد کشید.
وی افزود: یکی از راه‌های معرفی شهدا ساخت فیلم‌های مستند است و باید به گونه‌ای شهدا را معرفی کنیم که همانطور بوده اند و نباید به گونه شهدا معرفی شوند که جوان امروز تصور کند که شهدا افرادی دست نیافتنی بودند.
آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: نباید فقط گوشه‌هایی از زندگی شهدا را بیان کرد و از مابقی صرفه نظر کرد به گونه‌ای که این شخصیت‌ها برای جوان و نوجوان ما دست نیافتنی باشد و شهدا نیز آنان همانند سایر انسان‌ها بودند و در این اجتماع زندگی کردند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: کنگره‌های شهدا باید پیوست فرهنگی، هنری و رسانه‌ای داشته باشند و ما دیر به سراغ هنرمندان رفتیم که من از آنان عذرخواهی می‌کنم.
وی افزود: کنگره‌های شهدا باید به روی هنرمندان و سینماگران آغوش باز کنند تا در مسیر معرفی بهترین انسان‌ها یعنی شهدا هنرنمایی کنند و امیدواریم این مسیر جشنواره فیلم مستند ۱۷ در سایر استان‌ها نیز ادامه یابد. امیدوارم از خبر نباید شهدا را به صورت انسانهای دست نیافتنی نشان داد راضی بوده باشید.

نباید شهدا را به صورت انسانهای دست نیافتنی نشان داد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۱۳ ۰۲:۴۱:۲۴