۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند به گزارش سوالات شرعی و احکام، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.
سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند امیدوارم از خبر ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند راضی بوده باشید.

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۳۰ ۰۲:۴۳:۳۶