موافقت با نامزدی بوسنی برای عضویت در اتحادیه اروپا

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر موافقت با نامزدی بوسنی برای عضویت در اتحادیه اروپا به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس خود در بروکسل با اعطای نامزدی به بوسنی و هرزگوین برای عضویت در اتحادیه اروپا موافقت کردند.
بر اساس این گزارش، در سند پایانی این اجلاس آمده است که شورای اروپا با استنتاجات کمیسیون اتحادیه اروپا در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ پیرامون روند گسترش و اعطای نامزدی به بوسنی و هرزگوین به عنوان کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا موافقت می کند.
از سوی دیگر، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این نشست گفته بود که انتظار می رود بوسنی و هرزگوین به صورت رسمی نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا را به دست آورد.
کمیسیون اتحادیه اروپا پیش از این توصیه اعطای نامزدی به بوسنی و هرزگوین برای عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرده بود و این تصمیم به موافقت سران کشورهای این اتحادیه نیاز داشت.
الیور ورهلی، مسئول کمیسیون اتحادیه اروپا در امور گسترش طی سخنانی در نشست پارلمان اروپا اعلام کرد که برای معرفی بوسنی و هرزگوین به‌عنوان «کشور کاندید» پیشنهاد داده شده است.
ورهلی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به نظارت بر بوسنی و هرزگوین در زمینه‌هایی مانند آزادی بیان و مطبوعات، مبارزه با فساد و اصلاحات قانونی ادامه خواهد داد، بر اهمیت اجرای مفاد موسوم به «۱۴ اولویت» تاکید کرد.
شورای اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد که به بوسنی و هرزگوین وضعیت نامزدی اعطا کند و در این راستا، از کمیسیون اتحادیه اروپا خواست بر پایبندی این کشور به ۱۴ اولویت اساسی نظارت و در این خصوص گزارشی را تهیه کند.
خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد که اتحادیه اروپا ممکن است در نشست ۱۵ دسامبر در بروکسل به بوسنی و هرزگوین وضعیت رسمی نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کند.
بوسنی و هرزگوین در وضعیت «کشور بالقوه» برای عضویت در اتحادیه اروپا قرار داشت. امیدوارم از خبر موافقت با نامزدی بوسنی برای عضویت در اتحادیه اروپا راضی بوده باشید.

موافقت با نامزدی بوسنی برای عضویت در اتحادیه اروپا  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۹:۱۷