محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب
می‌دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب
می‌دهد
سلیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گوشه‌هایی از فعالیت‌ها و عملکرد خود را در حوزه پژوهش، تحقیقات و آموزش در قالب غرفه‌ای متنوع به نمایش گذاشته تا بتواند گزارش عملکردی را در نیز در این حوزه ارائه کند.
وی حمایت از پژوهشگران و محققان را در حوزه‌های انجام فعالیت‌های تحقیقاتی از رویکردهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام و خاطرنشان کرد: در طول سال سعی مان بر این است تا طرح‌های علمی و کاربردی محور پژوهش مورد پشتیبانی قرار گیرد تا زمینه و بستر فعالیت‌های گسترده در این بخش فراهم آید.
معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات حوزه پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها بوده که یک درصد اعتبارات جاری را شامل می‌شود، افزود: با تصمیم شورای برنامه ریزی استان مقرر شده از سرجمع اعتبارات منابعی برداشته شود تا در کنار پرداخت بدهی سال‌های گذشته فراخوان و ارسال طرح‌های پژوهشی به دبیرخانه به انجام برسد.
قاسمی ادامه داد: سال گذشته ۴۴ طرح پژوهشی و تحقیقاتی به تصویب رسید و امسال از بین ۱۲۴ طرح تعداد ۷۲ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته تا تعدادی از آنها به تصویب نهایی برسند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل یک درصد اعتبارات پژوهشی استان را در سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ میلیون تومان این رقم بدهی سال‌های گذشته است که تلاش می‌کنیم پرداخت آن را در اولویت قرار دهیم.
قاسمی با بیان اینکه عمده طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی عملیاتی شده و تنها برخی از این طرح‌ها کتابخانه ای و غیرقابل اجراست، اظهار کرد: نمونه موفق طرح تحقیقاتی کاربردی تولید بذر از گونه مقاوم در برابر سرما و تنش‌های آبی است که نتایج مثبتی به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ما در غرفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان غرفه برتر عملکرد دبیرخانه آموزش و پژوهش را ارائه کردیم.
معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۶ دستگاه طرح پژوهشی خود را ابلاغ کرده بودند که ما سعی کردیم اسناد آن را در معرض دید قرار دهیم.
قاسمی افزود: سند آمایش سرزمینی استان شامل ۱۱ شهرستان، طرح راهبردی و کلان پایه اقتصادی شهرستان‌های استان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود.
وی تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی مرکز آموزش مدیریت در اختیار کارکنان دولت قرار گرفته تا با مراجعه به سایت این مجموعه از محتوای این دوره‌ها استفاده کنند. امیدوارم از خبر محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب
می‌دهد
راضی بوده باشید.

محوریت پژوهش و تحقیق موتور توسعه اردبیل را شتاب
می‌دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۸ ۰۲:۳۸:۴۴