تلفیق گردشگری و کشاورزی ثروت آفرین است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تلفیق گردشگری و کشاورزی ثروت آفرین است به گزارش خبرنگار سایت احکام، باقر باقرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم روز مزرعه ویژه دام مناطق روستایی در روستای آتشگاه سرعین اظهار کرد: استفاده کارآمد از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای تحقق توسعه پایدار ضروری است و باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی اقتصادی حرکت کنیم.
وی با تاکید بر استفاده روش‌های نوین در تحول سیمای کشاورزی و دامپروری در مناطق مستعد شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: تلفیق گردشگری و کشاورزی بسترساز توسعه و افزایش ثروت در منطقه است چرا که زمان گذر از دامپروری سنتی و پیوستن به تولید مبتنی بر تکنولوژی‌های مدرن روز فرارسیده است.
فرماندار سرعین همکاری روستاییان در جذب اعتبارات آبخیزداری را یادآور شد و بیان کرد: عدم رها سازی آب‌های جاری، بیمه گذاری کشاورزان و استفاده از امتیازات دولت، بیمه زمین‌های کشاورزی، تعویض الگوی کشاورزی و رویکرد به کشت‌های گلخانه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در مناطق روستایی سرعین است.
باقرزاده سند دار کردن زمین‌های کشاورزی و استفاده از سایر مواهب خدادادی در شهرستان سرعین را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر برای زمین‌های کشاورزی سرعین و تعیین حدود مزارع انجام شده و سبب شده تا کشاورزان، روستاییان و عشایر با مشخص کردن زمین‌های خود اقدام به کشت قانونی کنند.
وی افزایش بازدهی اقتصادی پرورش دام در مناطق روستایی با محوریت تغذیه اصولی دام سبک و سنگین روستایی را یادآور شد و افزود: مدیریت در پرورش دام سبک و سنگین، بهداشت دام و جایگاه دام توسط مدرسان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای صاحبان دام تدریس می‌شود.
فرماندار سرعین تصریح کرد: توسعه گردشگری کشاورزی در مناطقی که ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری را دارند، یکی از راهبردهایی است که برای تقویت نواحی روستایی مطرح شده است.
باقرزاده اظهار کرد: گردشگری کشاورزی می‌تواند با توجه به گوناگونی محیطی و مزیت‌های نسبی موجود در آن به عنوان یکی از عرصه‌های تنوع بخشی به اقتصاد روستایی مدنظر قرار گیرد. امیدوارم از خبر تلفیق گردشگری و کشاورزی ثروت آفرین است راضی بوده باشید.

تلفیق گردشگری و کشاورزی ثروت آفرین است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۸ ۰۲:۳۸:۵۰