۱۳ آبان امسال و ۹دی و تشییع شهید سلیمانی رفراندوم
بود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۳ آبان امسال و ۹دی و تشییع شهید سلیمانی رفراندوم
بود
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه شنبه در شام رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه فضائل حضرت معصومه (س) بی نظیر و یا کم نظیر است اظهار داشت: امامزاده‌ای که حوزه علمیه و عالمان بسیاری کنار ایشان شکل گرفته باشد، کم نظیر است و این نشان از جایگاه مهم بانوی کرامت دارد.
وی عنوان داشت: دل انسان ظرف معرفت است که البته این ظرف برای انسان‌ها متفاوت است و شخصیتی همانند ملاصدرا راه بسیاری را طی می‌کرد و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور می‌یافت و برای مشکلات علمی خود متوسل به حضرت می‌شد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید می‌فرمود که می‌خواستم کتابی بنویسم در خصوص آیه تطهیر که به حرم حضرت معصومه (س) آمدم و متوسل به این بانو شدم و پس از آن به نکاتی رسیدم که در ۵۰ سال علم آموزی به آن نرسیده بودم.
حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: این بانوی بزرگوار تفاضل بسیاری به عالمان دین داشته است و این از برجستگی‌های شخصیتی حضرت معصومه (س) است که مراجع تقلید و عالمان بزرگ برکات ایشان را نقل می‌کردند.
وی افزود: ظرف معرفت می‌تواند کوچک و یا بزرگ باشد که دریافت معرفت بسیار مهم است و انسان باید روح خود را برای دریافت معارف الهی فراخ کند که البته معرفت صرف نیز فایده‌ای ندارد و باید با عمل همراه باشد.
یکی از ضعف‌های جامعه ضعف در اعتقادات است
استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ضعف‌های جامعه ضعف در اعتقادات است، اینکه در بخشی از جامعه بی ادبی دیده می‌شود ناشی از بی اعتقادی است.
حجت الاسلام رفیعی گفت: اگر اعتقادات انسان قوی باشد انسان به خود اجازه نمی‌دهد که نسبت به دیگران توهین کند و به کسی حمله ور شود.
وی ابراز داشت: شیطان قسم خورده است که انسان را منحرف کند و از چهار مسیر بدنبال انسان است و گرد انسان می چرخد تا روزنه‌ای پیدا کند و او را فریب دهد.
حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: کسانی که این روزها جوانان را در شهرها سلاخی می‌کنند اسمش اعتراض نیست و کسانی که فکر می‌کنند اگر مردم را رگبار ببندیم وارد بهشت می‌شویم این تفکر شیطانی و بسیار خطرناک است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات داریم اگر کسی شش ویژگی داشته باشد وارد جهنم نخواهد شد افزود: این ویژگی‌ها اینگونه است که انسان باید معرفت نسبت به خداوند داشته باشد و شیطان را بشناسد.
شناخت حق و پذیرفتن آن بسیار مهم است
وی افزود: شناخت حق و پذیرفتن آن بسیار مهم است که در جامعه امروز افرادی داریم که این شناخت را دارند اما عمل نمی‌کنند و بزرگترین لعنت برای کسی است که از حق دفاع نمی‌کند و آن را کتمان می‌کنند.
حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: کسانی که در عرصه هنر و ورزش هستند باید مراقب حرف زدن خود باشند و در روایت داریم اگر کسی حرفی بزند و قتلی رخ دهد در آن قتل شریک است.
وی تاکید کرد: کسانی که هزاران نفر در فضای مجازی آنان را دنبال می‌کنند و جوسازی می‌کنند و افرادی در اثر این تبلیغات مرتکب جنایت می‌شوند در گناه آن افراد شریک هستند.
کسانی که تحریک احساسات جوانان می‌کنند پیش خداوند مسئول هستند
استاد حوزه علمیه قم افزود: کسانی که تحریک احساسات جوانان را می‌کنند پیش خداوند مسئول هستند و این کشور با وحدت پیش رفته است و امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به این امر تأکیدات بسیاری داشتند.
حجت الاسلام رفیعی گفت: این روزها شاهدیم امام جمعه زاهدان مردم را دعوت به رفراندوم می‌کند، آیا سیزده آبان و نه دی و تشییع شهید سلیمانی را ندیدند که هر هفته مردم با تحریک این افراد به میدان می آیند، آیا درباره عربستان نیز همین نظر را دارند و چرا در جریان حوادثی همانند شیراز موضع گیری ندارند.
وی ادامه داد: اگر در همان عربستان کسی کمترین حرفی که در ایران زده می‌شود در آنجا بزند چه برخوردی با وی می‌کنند.
وی گفت: پا را از گلیم دراز نکنید که اگر وحدت از بین برود دیگر هیچ کسی امنیت نخواهد داشت.
حجت الاسلام رفیعی افزود: ایران افتخارش این است که با تمامی اقوام وحدتش حفظ شود و همه باید در این زمینه مراقبت کنند. امیدوارم از خبر ۱۳ آبان امسال و ۹دی و تشییع شهید سلیمانی رفراندوم
بود
راضی بوده باشید.

۱۳ آبان امسال و ۹دی و تشییع شهید سلیمانی رفراندوم
بود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۶ ۰۲:۳۸:۱۲