هیچ ادعای ارضی نسبت به اوکراین نداریم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هیچ ادعای ارضی نسبت به اوکراین نداریم به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، وزارت امور خارجه رومانی روز شنبه اعلام کرد رومانی هیچ ادعای ارضی نسبت به اوکراین ندارد.
این وزارتخانه «این مسئله که رومانی ادعای ارضی نسبت به اوکراین دارد» را نادرست خواند و بر «حمایت قاطعانه از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» تاکید کرد.
اوایل روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مورخان و نمایندگان ادیان سنتی گفت که ورشو هنوز درباره ایده بازگرداندن سرزمین‌های اوکراینی که در طول جنگ جهانی دوم از لهستان جدا شده‌اند، بحث می‌کند. در این زمینه، پوتین خاطرنشان کرد که مناطق بزرگ و عمده رومانی مربوط به آن سال‌ها نیزامروزه بخشی از اوکراین هستند.
اوایل ماه جاری «واسیل دینکو» وزیر دفاع رومانی کمتر از یک هفته پس از آنکه در پستی در رسانه‌های اجتماعی خواستار تسلیم کردن اراضی اوکراین به رسوسیه در ازای صلح در این کشور شده بود، از سمت خود استعفا داد. این درخواست دینکو انتقادهای کی‌یف و دولت رومانی را نیز که مخالف با امتیاز دادن به روسیه هستند برانگیخت.
رومانی که عضو اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو است از سامانه دفاع موشکی آمریکا و همچنین نیروهای اروپایی میزبانی می‌کند. این کشور ۶۵۰ کیلومتر مرز مشترک با اوکراین دارد و بر اساس گزارش‌ها در طی حدود هشت ماه عملیات ویژه روسیه در اوکراین نزدیک به ۲.۶۵ میلیون اوکراینی از طریق خاک رومانی به اروپا فرار کرده اند.
مقامات اوکراین از جمله «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور این کشور علناً بر بازگشت همه اراضی اوکراین به کی‌یف از جمله شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به روسیه پیوست، تاکید داشته و این کار را یک شرط غیرقابل مذاکره برای توافق صلح با روسیه دانسته‌اند. امیدوارم از خبر هیچ ادعای ارضی نسبت به اوکراین نداریم راضی بوده باشید.

هیچ ادعای ارضی نسبت به اوکراین نداریم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۶ ۰۲:۳۸:۰۷