گردشگری نجوم در سرایان حمایت می شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گردشگری نجوم در سرایان حمایت می شود به گزارش خبرنگار سایت احکام، علی اصغر شالبافیان شامگاه پنج شنبه در دیدار با فعالان گردشگری سرایان اظهار کرد: گردشگری در کشور ما به چند شهر شناخته شده محدود شده است در حالی که همه شهرهای ایران باید از مزیت اقتصادی و فرهنگی گردشگری استفاده کنند.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: می‌خواهیم با رویداد محور کردن گردشگری مناطق ناشناخته و فرصت‌های کمتر شناخته شده را معرفی کنیم.
شالبافیان گفت: در محرم امسال گردشگران زیادی از آئین‌های عاشورایی در مناطق مختلف کشور دیدن کردند و بسیاری از آنان تحت تأثیر قرار گرفتند.
وی ادامه داد: با توجه به این موارد می‌توان گفت: با استفاده از فرصت گردشگری و توسعه آن امکان تأثیرگذاری فرهنگی نیز وجود دارد.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت آسمان کویر سه قلعه و سرایان برای نجوم اظهار کرد با توجه به این ظرفیت باید یک رویداد تولید محتوا با توجه به نجوم و گردشگری نجوم داشته باشیم.
شالبافیان بیان کرد: همچنین مانند کاری که برای سرایان انجام دادیم می‌توانیم خبرنگاران خارجی که در ایران حضور دارند را برای معرفی ظرفیت‌های نجوم و سه قلعه به منطقه بیاوریم که بی شک تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: با توجه به قانون بودجه هزینه‌های تبلیغ جاذبه‌های گردشگری جز هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است که صاحبان صنایع و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت نیز استفاده کنند.معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: وزنه تبلیغات گردشگری سرایان به واسطه دوری از مرکز باید سنگین باشد.
وی افزود: همچنین برای تکمیل ساختمان نجوم ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.
شالبافیان یادآور شد: گردشگری نجوم بر فکر و روحیات افراد نیز تأثیر می‌گذارد و از این جهت از آن حمایت می‌کنیم. امیدوارم از خبر گردشگری نجوم در سرایان حمایت می شود راضی بوده باشید.

گردشگری نجوم در سرایان حمایت می شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۳:۴۵