۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، نوذر منفرد عصر پنجشنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ بر اساس برآوردهای انجام شد ،۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی شده است که ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان میزان اعتبار تعیین شده برای جبران خسارت این میزان محصولات کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این اعتبار تاکنون مصوبه هیأت وزیران نداشته و ابلاغی صورت نگرفته است.
۸۰۰ میلیارد تومان خسارت سامانه بارشی مونسون
وی اضافه کرد: همچنین میزان خسارت سامانه بارشی مونسون در مرداد سال جاری در استان بوشهر ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که به وزارت کشور ارسال شده و به مصوبه هیأت دولت نیاز دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به خشکسالی‌های ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ بیان کرد: مرحله پنجم اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۱۳.۸ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی که سررسید ۱۴۰۰ داشتند ابلاغ و جذب شده است.
وی با بیان اینکه بر این اساس میزان اعتبارات جذب شده از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در استان بوشهر به ۱۱۰ میلیارد تومان می‌رسد گفت: این استان رتبه سوم کشور را از نظر جذب اعتبارات نسبت به تخصیص دارد.
منفرد ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز بانک‌ها و پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مدیریت بحران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز هفته گذشته به استان تخصیص داده شده که بین بانک‌های استان توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در رابطه با خسارت خشکسالی با پی گیری های به عمل آمده ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به استان بوشهر ابلاغ شده است.
وی افزود: این تسهیلات بین پنج بانک عامل توسعه و تاکنون ۲۳ درصد آن جذب شده است.
منفرد با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است گفت: این اعتبار در حوزه آب و خاک شامل خرید لوله، احداث مخازن آب و لایروبی قنوات به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است. امیدوارم از خبر ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی
شد
راضی بوده باشید.

۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۳:۵۰