وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف مشترک معنا می‌یابد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف مشترک معنا می‌یابد به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه گناوه، با گرامیداشت ۲۷ آذر ماه روز وحدت و دانشگاه و سالروز شهادت عالم مجاهد شهید آیت الله دکتر مفتح اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای داشتن هدف مشترک و اتحاد در هدف است.
امام جمعه گناوه بیان کرد: تربیت انسان‌ها بالاترین هدف انبیا الهی بوده است و هدف دانشگاه و حوزه نیز تربیت نسل جوان و نقش آنها هدایتگری است و این دو نهاد در این راستا قرار دارند.
وی گفت: جامعه باید احساس کند دانشگاه و حوزه مشکلاتی را از دوش آنها بر می‌دارد و این دو نهاد باید به حل معضلات و آسیب‌های زیادی که جامعه را تهدید می‌کند و دغدغه همه است کمک کنند..
وی بیان کرد: اگر مردم و جامعه به جایی برسند که خود را نیازمند ۲ نهاد تربیتی حوزه و دانشگاه ببیند و آنها را در رفع مشکلات و ارائه طریق مؤثر بدانند به سمت آنها رغبت و تمایل پیدا می‌کنند و این دو نهاد می‌توانند تأثیر خود را در جامعه و هدایت جامعه داشته باشند.
وی گفت: باید دید تأثیرگذاری این دو نهاد در حل مشکلات تا چه اندازه است و لذا این دو نهاد باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند
وحدت بر اساس تمدن اسلامی
وی بیان کرد: برگزاری این نشست‌ها برای وحدت رویه و اتخاذ تصمیم‌های مؤثر در زمینه‌های مختلف فرهنگی بسیار مهم است و باید تداوم یابد.
امام جمعه گناوه یادآور شد: جامعه باید به سمت و سوی نهادهای علمی متمایل و به آنها احساس نیاز کند و هدف نهادهای علمی نیز تربیت جوانان باشد.
وی گفت: همه ما در حوزه و دانشگاه باید تلاش کنیم تا وظیفه مهم خود در تربیت نسل جوان را به عنوان مشعل داران هدایت به خوبی انجام دهیم.
حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: هدایتگری، ارشاد و مسئولیت اجتماعی این دو نهاد بسیار مهم است که باید با وحدت بر اساس تمدن اسلامی در این راستا تلاش کنیم.
نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه الزهرا (س) و دانشگاه پیام نور گناوه با موضوع «مسئولیت اجتماعی حوزه و دانشگاه در قبال شهر» در دفتر امام جمعه برگزار شد و در این نشست اساتید حوزه و دانشگاه به بیان نظرات خود پیرامون مشکلات شهرستان و اهمیت برگزاری این نشست‌های هم اندیشی پرداختند. امیدوارم از خبر وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف مشترک معنا می‌یابد راضی بوده باشید.

وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف مشترک معنا می‌یابد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۹ ۰۲:۴۲:۲۴