وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم
است
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در مراسم «روز وحدت حوزه و دانشگاه» به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید آیت الله مفتح بیان داشت: یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و بالعکس است.
وی گفت: این وحدت باعث آشنایی هرچه بیشتر و تعامل با دید بازتر این دو خواهد شد.
مولوی اظهار داشت: ممکن است در ذهن خیلی‌ها این باشد که حوزه‌ی علمیه یک نهاد علمی، سنتی، قدیمی است که برخی نیز به آن علوم قدیمه می‌گویند اما در واقع اینگونه نیست و در سال‌های بعد از انقلاب و توجهاتی که به این نهاد مقدس شده است، باعث شکوفایی حوزه‌های علمیه شده است.
عباس مولوی در ادامه بیان داشت: حوزه‌ی علمیه در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های علمی و گستره‌ی فعالیت‌های این نهاد مقدس داشته است چه فعالیت‌هایی که ارتباط با حوزه دارد و چه فعالیت‌های مرتبط با نظام اسلامی، چه جامعه اسلامی و فعالیت گسترده ی در حوزه‌ی بین الملل دارد.
وی افزود: جامعه المصطفی العالمیه یکی از این نهادهای بین المللی است، نهادی علمی آموزشی که فرصت تحصیل در سه حوزه کلان دانشی، علوم اسلامی، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و زبانی را برای مشتاقان سراسر عالم فراهم می‌نماید و در حال حاضر با بیش از ۹۰ ملیت در قم فعالیت می‌کند.
رئیس حوزه‌ی علمیه ی برادران نهاوند در ادامه اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیه یکی از برکات حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام والمسلمین مولوی در پایان خواستار وحدت هر چه بیشتر بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شد و خاطر نشان کرد: هرچه وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود سطح علمی دانشجویان و طلبه‌ها بالاتر خواهد رفت، از اساتید حوزه و دانشگاه خواهشمندیم که این وحدت را بیش از گذشته افزایش دهند، تا شاهد افزایش سطح علمی بالاتری در کشور باشیم. امیدوارم از خبر وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم
است
راضی بوده باشید.

وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم
است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۹ ۰۲:۴۲:۳۹