نیروی انتظامی نقطه اتکای اصلی تحقق امنیت است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نیروی انتظامی نقطه اتکای اصلی تحقق امنیت است به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت الله صفایی عصر یکشنبه در جمع پرسنل نیروی انتظامی اظهار داشت: استقبالی که از شهید دشت بوری صورت گرفت نشان از عظمت کار فراجا و قدردانی مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نیروی انتظامی در جغرافیای ملی نقش اول در تحقق امنیت همه جانبه دارد و به همین جهت نیروی انتظامی در نگاه مردم هم مایه اتکای امنیتی است و هم مایه آرامش، از آن طرف از منظر نظام حکمرانی سرپنجه قدرتمند نظام در حاکمیت امنیت است.
آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: نیروی انتظامی یک نیروی راهبردی و استراتژیک بوده و این نکته مهمی است که هم اتکای مردمی است و از آن طرف برای نظام آن کسی که در میدان حضور دارد، نیروی انتظامی است.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گسترده‌ترین و آشکارترین نیروی برای تأمین امنیت در جغرافیای کشور نیروی انتظامی است گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نقطه اتکا اصلی تحقق امنیت و آرامش و بستر ساز برای پیشرفت و تحقق عدالت است.
وی ابراز داشت: با توجه به این اهمیت و این ارزش و تأثیر باید نیروی انتظامی تراز داشته باشیم تا شاخص‌های امنیت و آرامش در جامعه و زمینه سازی پیشرفت بیشتر شود.
وی شاخصه نیروی انتظامی تراز را ایمان، تقوا و اخلاق عمومی و حرفه‌ای دانست و گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که تمام کارها بر اساس ایمان به خدا است و کسی که ایمان به خدا نداشته باشد از منظومه انسانیت خارج است.
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: اعتقاد قلبی و التزام عملی به مبانی دین دومین شاخصه است. یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی این است که نگذارد گناهی صورت گیرد و برای این کار باید خود الگو باشد.
امام جمعه بوشهر اخلاقی عمومی و اخلاق حرفه‌ای را شاخصه سوم عنوان کرد و اظهار داشت: مراجعه شما با مردم یک اخلاق عمومی و حرفه‌ای نیاز دارد و مردم کنار شما احساس امنیت کنند.
وی با بیان اینکه افراد حاضر در نیروی انتظامی باید دانش کار را داشته باشند گفت: اگر انسان دانش نداشته باشد جاهلانه رفتار می‌کند و همین باعث می‌شود که نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. دانش به دو صورت به دست می‌آید یکی با دیدن دوره و مطالعات و دوم تجربه؛ به همین خاطر هم باید دوره‌های علمی در عرصه دانش اندوزی انتظامی داشته باشید و هم از آن طرفی از تجربه دیگران بر دانش خود اضافه کنیم و خود صاحب تجربه شویم.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: کارگروهی تشکیل شود و گنجینه تجربه و عبرت دیگران نوشته شود که هر کسی در این عرصه وارد می‌شود از تجربه دیگران استفاده کند.
وی با تاکید بر نظم و انضباط گفت: کسی که می‌خواهد قانون مداری کند، باید خود دارای نظم و انضباط و قانون مداری باشد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: انسان وظیفه‌ای که به او محول شده را مهمترین شغل بداند و مجاهدت در انجام وظیفه و تکلیف خود کند. امیدوارم از خبر نیروی انتظامی نقطه اتکای اصلی تحقق امنیت است راضی بوده باشید.

نیروی انتظامی نقطه اتکای اصلی تحقق امنیت است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۲۵ ۰۲:۴۰:۳۵