مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در یزد مشاهده نشده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در یزد مشاهده نشده است به گزارش خبرنگار سایت احکام، علی فاتحی نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش همکاران دامپزشکی استان یزد، ۷۷ هزار و ۸۹۲ راس دام سنگین و ۴۵۹ هزار و ۸۵۵ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در سال جاری ایمن سازی شدند و تا این لحظه در استان مورد مثبتی از این بیماری مشاهده نشده است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ این شرایط مستلزم انجام واکسیناسیون به موقع همچنین رعایت تمامی نکات بهداشتی است، از دامداران خواست اگر تاکنون نسبت به واکسیناسیون دام های خود علیه به بیماری تب برفکی اقدام نکرده اند، برای انجام ایمن سازی دام های خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.
فاتحی نیا افزود: رعایت موارد بهداشتی از قبیل فعال کردن حوضچه ضدعفونی مبادی ورودی و خروجی دامداری ها با ماده ضدعفونی موجود در داروخانه ها همچنین ضد عفونی کامل و دقیق وسایل نقلیه که الزام ورود به واحد را دارند اقدام کنند و از جابه‌جایی و انتقال دام بدون مجوز بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی جدا خودداری شود.
وی، تب برفکی را بیماری ویروسی عفونی و واگیر عنوان کرد و افزود: مهمترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوسفند است. امیدوارم از خبر مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در یزد مشاهده نشده است راضی بوده باشید.

مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در یزد مشاهده نشده است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۱-۲۰ ۰۲:۴۱:۴۴