باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود به گزارش سوالات شرعی و احکام، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر یکشنبه در همایش سبک زندگی اسلامی در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه افزود: بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و همچنین کاهش ارزش تحکیم بنیان خانواده در جامعه امروز معضلی اساسی است و باید فکری برای رفع این معضل کرد.
وی با بیان اینکه میلیون‌ها جوان مجرد در کشور وجود دارد که از سن ازدواج عبور کرده‌اند که نشان دهنده بی توجهی به موضوع مهم ازدواج است، اضافه کرد: مهمترین نتیجه بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و افزایش طلاق، پیری جمعیت است که مشکلات ثانویه ای را برای کشور به دنبال دارد.
کارشناس علوم دینی ادامه داد: افزایش آمار طلاق در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ نیز نگران کننده است که باید برای این امر فکری کرد.
حجت الاسلام رفیعی گفت: سیاست کاهش فرزندآوری در دهه‌های گذشته، سیاست غلطی بود که اجرایی شد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه ما در حال حاضر، اظهار محبت بین زوجین و زن و شوهر است که در تعالیم دینی نیز به آن اشاره شده و با دیدگاه توقع بالای زن و شوهر در برخی خانواده‌های امروزی تناسب ندارد.
کارشناس علوم دینی ادامه داد: مردها باید در کنار وسعت مالی، اخلاق خوب و حسنه و همچنین غیرت خانوادگی را در دستور کار خود قرار دهند. امیدوارم از خبر باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود راضی بوده باشید.

باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۱-۲۰ ۰۲:۴۱:۵۱