مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام
ورزند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام
ورزند
به گزارش خبرنگار سایت احکام، مهدی سایت احکامانگیز سه شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان کنگان که در محل سالن جلسات فرمانداری کنگان برگزار شد، گفت: تکریم ارباب رجوع و مردم داری از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: به همه کارکنان قضائی تاکید شده تعامل با مردم و برخورد انسانی و اسلامی با آنان را سرلوحه امور خود قرار دهد.
وی ادامه داد: درب اتاق مسئولان قضائی باید همیشه بر روی مردم باز باشد و گوش شنوا برای حرف مردم داشته باشند و تا جایی که قانون اجازه دهد با مردم مدارا کنند و در برخورد با مردم حتماً تکریم لازم را رعایت کنند.
سایت احکامانگیز در ادامه گفت: مردم ۲ موضوع را از قاضی نمی‌پذیرند اول برخورد بد و دوم اینکه احتمال برود خدای ناکرده قاضی از بی‌طرفی خارج شده باشد.
وی به نجابت مردم استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این مردم مسئولیت ما را در انجام وظایف قانونی خویش دوچندان می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت اقدامات در خصوص حقوق عامه در استان گفت: در راستای حقوق عامه بسیاری از کارهای انجام نشده وجود دارد که از مسئولان قضائی جدید استان انتظار می‌رود نسبت به حقوق عامه بی‌تفاوت نباشند و هر جایی که حق مردم است ورود پیدا کنند، تا جایی که اگر مسئولی نیز تخلف کرد در این زمینه پیگیری‌های قانونی و برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم با اشاره به موضوع حقوق عامه و حقوق بیت المال نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان جدید باید نسبت به صیانت از حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند و در خصوص حقوق عامه در هر جا که تضییع حقوقی در حوزه قضائی و در هر زمینه‌ای مشاهده کردند حتماً ورود کرده و تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنند.
وی در ادامه به وضعیت موقعیتی جنوب استان و قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ صنعتی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی تمام تلاش خود را در جهت حمایت قانونی و امنیت پایدار در منطقه به کار می‌گیرد و البته موضوع اجرای قانون و مسئولیت‌های اجتماعی و محیط پیرامونی شرکت‌ها از موارد پیگیری حقوق عامه است که مدیران شرکت‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بسیاری از مشکلات مردم که به موضوع حقوق عامه مربوط می‌شود باید دادستان‌ها در هر حوزه قضائی به آن ورود کرده و تا حصول نتیجه نهایی آنها را پیگیری کند.
سایت احکام انگیز در ادامه به کاهش جمعیت کیفری اشاره داشت و گفت: قضات سعی کنند از مجازات جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی تا جایی که قانون اجازه داده به جای حبس استفاده کنند.
وی افزود: مسئولان قضائی حوزه‌های قضائی از حمایت خانواده زندانیان نیازمند نیز غافل نشوند و حتماً به آنها سرکشی و به کمک مسئولان شهرستان و خیرین اقدام به یاری این خانواده‌ها کنند.
وی به زمان رسیدگی پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: باید زمان رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم انجام شود و تا جایی که امکان دارد از اطاله دادرسی نیز جلوگیری شود.
وی رعایت حفظ حقوق شهروندی را متذکر شد و گفت: مسئولان قضائی در این خصوص شرح وظایفی دارند که باید این موضوع را مد نظر قرار داده و پیگیری کنند و در همین راستا به طور مستمر از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، بازداشتگاها و مراجع انتظامی بازدید مؤثر به عمل آورند که این امر موجب ارتقای سطح عملکرد این در شهرستان نیز می‌شود.
در این مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر از احمدی تقدیر و و موسوی پویا را به عنوان دادستان جدید کنگان معرفی کرد. امیدوارم از خبر مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام
ورزند
راضی بوده باشید.

مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام
ورزند  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۱۰ ۰۲:۴۱:۰۲