سقوط یک فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سقوط یک فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، سخنگوی شرکت صنایع نظامی لوکهید مارتین از سقوط یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا خبر داد.
بر اساس این گزارش، سخنگوی لوکهیدمارتین گفت که یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا طی پرواز آزمایشی در یک پایگاه هوایی در ایالت تگزاس سقوط کرد.
سخنگوی لوکهیدمارتین افزود: ما از سرنگونی جنگنده اف -۳۵ مطلع هستیم و می‌دانیم که خلبان خود را با موفقیت به بیرون پرتاب کرده است.
وی همچنین گفت که لوکهیدمارتین پروتکل‌های مناسب تحقیقات در خصوص این حادثه را دنبال خواهد کرد.
گفتنی است صنایع تسلیحاتی آمریکا با وجود پیشرفته بودن در سطح جهان در سال های اخیر با مشکلات عمده ای مواجه بوده اند. نقص فنی در هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکایی مساله جدیدی نیست و پیش از این نقص های جدی در جنگنده های اف ۳۵ که ارتش آمریکا آن را قویترین جنگنده در جهان می داند، خبر ساز شده بود.
این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این گزارش داده بود که در پی شناسایی یک نقص فنی در بالگردهای نظامی شینوک ۴۷ ارتش آمریکا، پرواز این بالگردها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
براین اساس، منابع نظامی آمریکایی در این باره گفته اند که به تازگی یک نقص فنی خطرناک در موتور بالگردهای شینوک CH۴۷ کشف شده که ممکن است باعث ایجاد حریق شود.
بنابراین گزارش، ارتش آمریکا موارد متعددی از آتش سوزی در موتور بالگردهای نظامی شینوک CH۴۷ مشاهده کرده و در نهایت تصمیم به توقف پرواز این نوع بالگردها گرفته اند. امیدوارم از خبر سقوط یک فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا راضی بوده باشید.

سقوط یک فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۸:۰۱