خواسته های فردوسی ها از وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر خواسته های فردوسی ها از وزیر جهاد کشاورزی به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام محمد شاکری عصر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان فردوس با بیان اینکه اهمیت اقتصاد بر کسی پوشیده نیست سه عنصر تولید، عرضه و مصرف را جزو ارکان مهم اقتصاد یک کشور دانست و افزود: کشاورز تولید کننده است و حمایت باید از وی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در عرصه عرضه نیز کشاورز نیازمند توجه هستیم و در حال حاضر کم توجهی‌ها در حضور تولید و عرضه محصولات استراتژیک به ویژه محصولات باغی و زراعی زرشک، زعفران، انار و … هستیم.
حجت الاسلام شاکری به مشکلات کشاورزان و افت قیمت چشم گیر محصولات اشاره کرد و گفت: در حوزه معدن هم حمایتی مناسب انجام نمی‌شود و بنابراین رغبتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی با اشاره به مردمی بودن دولت خواستار توجه دولت مردان به دردهای مردم و چاره جویی از آن‌ها شد و افزود: چندین سال است که شهرستان به دنبال تأمین تجهیزات اولیه پزشکی است اما این مهم محقق نشده است و بیماران برای گرفتن خدمات باید مسیر و جاده‌ای ناهموار و پر حادثه را طی کند.
رئیس شورای شهر فردوس هم در این جلسه با بیان اینکه فردوس دارای قدمت ۵ هزار ساله است و سالانه ۱۰ میلیون مسافر از این شهر عبور می‌کنند و توجه به شرق استان زیاد است و غرب استان مورد غفلت واقع شده است.
علی پرست با اشاره به وجود معادن بسیار در این منطقه از خام فروشی تولیدات معادن گلایه کرد و افزود: باید برای فرآوری در نزدیک معادن این شهرستان اقدام شود.
وی در ادامه با آفت زدگی انار محصول اول شهرستان از ارائه راه حل برای مبارزه با آفات و حمایت دولت از کشاورزان و انار کاران را خواستار شد.
احداث تصفیه خانه فاضلاب، حذف دلال‌ها در بازار محصولات تولیدی استان، ارتقا دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی، تأمین تجهیزات بیمارستانی و درمانی، احیای دوباره کارخانه‌های تعطیل شده از جمله کارخانه شیر و …، احیای کارخانه منیزیم فردوس که بزرگترین کارخانه منیزیم در آسیا می‌باشد و مدیریت ضعیفی دارد و برای بازگشت دوباره این کارخانه تعطیل شده نیازمند کمک دولت هستیم.
همچنین احیای کارخانه آرد زرین و تخصیص گندم بیشتر برای چرخش بیشتر چرخ کارخانه، احداث پارک بانوان، احداث اورژانس هوایی، رفع نواقص طرح مسکن ملی با توجه به هزینه‌ها، احیای بافت فرسوده و فراهم کردن زمینه گردشگری این شهرستان، حل مشکلات دامداران، حل مشکلات شهر گردشگری باغستان که به تازگی شهر شده است، انجام طرح نهضت آسفالت به منظور بهشت بی معابر، احیای مرکز تربیت معلم شهرستان، ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی، بحث راه آهن و بیکاری ۷۰ کارگر و نگاه ویژه به این طرح و تفکیک حوزه انتخابیه از دیگر خواسته‌های مطرح شده توسط رئیس شورای شهر فردوس بود. امیدوارم از خبر خواسته های فردوسی ها از وزیر جهاد کشاورزی راضی بوده باشید.

خواسته های فردوسی ها از وزیر جهاد کشاورزی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۸:۰۷