سازمان ملل صادرات سلاح کره شمالی به روسیه را بررسی می
کند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سازمان ملل صادرات سلاح کره شمالی به روسیه را بررسی می
کند
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، یک مقام سازمان ملل از احتمال تشکیل نشست ویژه در ارتباط کمک تسلیحاتی کره شمالی به روسیه در جریان جنگ اوکرایم خبر داد.
در همین ارتباط، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «مسئله صادرات تسلیحاتی کره شمالی به روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین ممکن است توسط کارشناسان ناظر بر اجرای رژیم تحریم‌ها بررسی شود.»
این مقام سازمان ملل همچنین افزود: «از دیدگاه دبیرخانه سازمان ملل، ما هیچ راهی برای راستی‌آزمایی این مسئله نداریم. تحریم‌های موجود علیه کره شمالی وجود دارد. من شک ندارم که این مسائل توسط گروه کارشناسان و کارشناسان تحریم در نظر گرفته خواهد شد. ما نمی‌خواهیم شاهد رفتن سلاح‌های بیشتری به میدان جنگ اوکراین باشیم.»
پیش از این، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده مدعی شده بود که پیونگ یانگ به طور مخفیانه گلوله‌های توپخانه‌ای به روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین صادر کرده است.
دو ماه پیشتر نیز، یک کارشناس مسائل دفاعی روسیه مدعی شده بود که پیونگ‌یانگ به مسکو پیشنهاد داده ۱۰۰ هزار داوطلب را به اوکراین خواهد فرستاد تا در کنار ارتش روسیه علیه فاشیست‌های اوکراینی مبارزه کنند. در همین ارتباط، تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد کره شمالی به مسکو پیشنهاد داده برای جنگ علیه اوکراین، ۱۰۰ هزار داوطلب را اعزام می‌کند.
به نوشته نیویورک‌پُست، این پیشنهاد کره شمالی هنوز به صورت رسمی تأیید نشده، اما «ایگور کوروتچنکو»، کارشناس مسائل دفاعی در «کانال یک روسیه» گفت: «گزارش‌هایی وجود دارد که اعلام می‌کنند ۱۰۰ هزار داوطلب از کره شمالی در حال آماده‌شدن برای حضور در کنار ارتش روسیه و جنگ علیه فاشیست‌های اوکراینی هستند.» این کارشناس دفاعی روس در ادامه افزود: «اگر کره شمالی تمایل دارد در راستای وظایف بین‌المللی خود، علیه فاشیسمِ اوکراینی مبارزه کند، ما باید این فرصت را در اختیار آنها قرار دهیم.»
همچنین پیش از این، کره شمالی صدور تسلیحات به روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین را رد کرده بود. کره شمالی گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر انتقال تسلیحات به روسیه در طول جنگ اوکراین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشته و ندارد و این ادعاها را تلاشی برای خدشه دار کردن وجهه این کشور عنوان کرد.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی مدعی شده بود که روسیه برای پیشبرد جنگ در اوکراین برنامه‌ای را برای خرید میلیون‌ها راکت و مهمات توپخانه از کره شمالی در دستور کار دارد. امیدوارم از خبر سازمان ملل صادرات سلاح کره شمالی به روسیه را بررسی می
کند
راضی بوده باشید.

سازمان ملل صادرات سلاح کره شمالی به روسیه را بررسی می
کند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۳ ۰۲:۳۸:۲۹