زلنسکی :۱۱ میلیون تن مواد غذایی از اوکراین صادر شده
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر زلنسکی :۱۱ میلیون تن مواد غذایی از اوکراین صادر شده
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد در چند ماه اخیر میلیون‌ها تن مواد غذایی از بنادر این کشور به دیگر کشورها صادر شده است.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در این باره اعلام کرد که از زمان توافق چند جانبه صادرات غلات، ۱۱ میلیون تن مواد غذایی از طریق بنادر واقع در دریای سیاه به دیگر کشورها صادر شده است.
رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که از اول اوت، بیش از ۴۵۰ کشتی از بنادر اوکراین (اودسا، چرنومورسک و یوژنی) خارج شده‌اند. زلنسکی حجم کل مواد غذایی صادر شده از اوکراین را ۱۱ میلیون تن اعلام کرد.
رئیس جمهور اوکراین، مراکش، الجزایر، لیبی، تونس، مصر، سودان، اتیوپی، سومالی، کنیا، یمن، لبنان، بنگلادش، چین، هند، اندونزی، ترکیه و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا را مقاصد صادراتی مواد غذایی از اوکراین اعلام کرد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که قرارداد غلات که در ماه ژوئیه در استانبول امضا شده بود برای ۱۲۰ روز تمدید شد. اوکراین، روسیه و سازمان ملل ۲۲ ژوئیه در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.
روسیه اوایل آبان با اشاره به اینکه به دلیل حمله به ناوگان مسکو در دریای سیاه، قادر به تأمین امنیت تردد کشتی‌های غیرنظامی از این منطقه نیست، مشارکت در توافق غلات را به حالت تعلیق درآورد. امیدوارم از خبر زلنسکی :۱۱ میلیون تن مواد غذایی از اوکراین صادر شده
است
راضی بوده باشید.

زلنسکی :۱۱ میلیون تن مواد غذایی از اوکراین صادر شده
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۹:۱۷