حمله صنعا به نشست جده: اتحادیه عرب قادر به انجام وظایف خود
نیست

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حمله صنعا به نشست جده: اتحادیه عرب قادر به انجام وظایف خود
نیست
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از المیادین، بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در بندر جده عربستان با خشم و انتقاد گسترده «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روبرو شده است. رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به بیانیه سران اتحادیه عرب در جده عربستان گفت: «کسانی که در اجلاس سران عربی در جده گرد آمده بودند، به خاطر نداشتند که صنعا یکی از شش عضو بنیانگذار اتحادیه عرب است.»
رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین افزود: «صداهایی که از جدایی و اختلاف در یمن صحبت می‌کنند و خواستار تفرقه و منطقه‌ای شدن یمن هستند، از ائتلافی که ادعا می‌کند عربی است و قرار بود برادر باشد نه دشمن، مراقبت و حمایت می‌کند.»
المشاط به مناسبت سی و سومین سالگرد وحدت یمن خاطرنشان کرد: «مایه تأسف است که هنوز برادران عرب را می‌بینیم که بدنبال این هستند که چگونه وحدت یمن را بهم بزنند و بدنبال ادامه محاصره و گرسنگی دادن یمنی‌ها هستند.»
المشاط با بیان اینکه «اعلامیه جده» فاقد هرگونه اشاره‌ای برای پایان دادن به تجاوز به یمن یا رفع محاصره‌ای است که ۹ سال پیش بر مردم یمن بدون هیچ توجیهی تحمیل شد، افزود: «امیدوار بودیم که برادران عرب ما در نشست جده روش منفی گذشته را نسبت به یمن تغییر دهند، اما آنها نتوانستند هیچ گام مثبتی درباره یمن بردارند.»
المشاط همچنین اعلام کرد که «بیانیه جده» حتی از تبریک سالگرد وحدت شکوهمند مردم یمن و همراهی با جشن‌ها و شادی‌های صنعا در این مناسبت عزیز نیز تهی است.
المشاط در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که حاضران در اجلاس سران کشورهای عربی به خاطر نداشتند که صنعا یکی از شش عضو مؤسس اتحادیه عرب است و این اتحادیه حتی به اعضای اولیه و مؤسس آن هم وفادار نیست.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که بیانیه اتحادیه عرب در واقع همان حمایت مجدد از شورای انتصابی توسط کشورهای متجاوز به یمن با هزینه ۴۰ میلیون یمنی است و گویی که جنگ جاری در یمن یک جنگ کاملاً داخلی است که واشنگتن نقشی در آن ندارد. این بیانیه عبور شرم آور از واقعیت در یمن است.
المشاط همچنین افزود: «اتحادیه عرب هنوز قادر به انجام وظایف خود در قبال مسائل ملت‌ها نیست و در نتیجه هیچ موقعیت مناسبی را برای ملت ما در نظم جهانی آینده تأمین نخواهد کرد.»
مهدی المشاط ادامه داد: «آمریکا و غرب پس از آنکه در یمن با سلاح‌ها و همدستی‌های خود، بدترین بحران و فاجعه تاریخ را برای اعراب ایجاد کردند، دیگر نمی‌توانند درباره حقوق بشر سخن بگویند. حمله به وحدت، محاصره مردم، رنج و محرومیت آنان از مال و حقوقشان، شکست اخلاق است.»
المشاط همچنین تاکید کرد که «صنعا در کنار همه مردم یمن از جنوب و شمال است و تلاش دارد تا حقوق کامل آنها برای اصلاح مسیر وحدت و تمام فجایع رژیم منحل شده و تجاوزات وحشیانه گذشته را بدست آورد.»
المشاط همچنین از همه جناح‌های یمنی و همه مخالفان در شمال و جنوب این کشور خواست تا از همراهی با متجاوزان کنار بکشند و بدنبال وحدت داخلی باشند. او در پایان سخنان خود گفت: «بیایید همه ما منشور افتخار وحدت را تحت حمایت و نظارت مردم خود امضا کنیم و توقف خونریزی، حفظ آزادی، حاکمیت و استقلال و بیرون راندن بیگانگان از آب و خاک خود را مورد پذیرش همگانی قرار دهیم.» امیدوارم از خبر حمله صنعا به نشست جده: اتحادیه عرب قادر به انجام وظایف خود
نیست
راضی بوده باشید.

حمله صنعا به نشست جده: اتحادیه عرب قادر به انجام وظایف خود
نیست  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۴۹:۴۲