درگیری شدید مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در جنین

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر درگیری شدید مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در جنین به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ساعات بامداد سه شنبه به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند که در پی آن مبارزان مقاومت با آنان وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.
گروه مقاومت گردان قباطیه اعلام کرد که مبارزان فلسطینی هنگام ورود اشغالگران اسرائیلی با آنها مقابله و به سمت آنان نارنجک‌های دست‌ساز پرتاب کرده است و وارد درگیری مسلحانه شدند.
در همین حال، منابع محلی از درگیری شدید جوانان فلسطینی در شهرک قباطیه با اشغالگران اسرائیلی خبر دادند.
صهیونیست‌ها به شهرهای نابلس و الخلیل نیز یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند.
این درگیری یک شب پس از درگیری مشابه بامداد گذشته در شرق نابلس رخ داده است. در حمله بامداد دوشنبه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس، ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله ارتش صهیونیستی به اردوگاه بلاطه ۳ فلسطینی به نام‌های فتحی جهاد عبدالسلام رزق ۳۰ ساله، عبدالله یوسف محمد ابو حمدان ۲۴ ساله و محمد بلال زیتون ۳۲ ساله به شهادت رسیدند. منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در حمله به اردوگاه بلاطه چند جوان فلسطینی را هم بازداشت کردند.
با شهادت این ۳ جوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطین از ابتدای سال جاری به ۱۵۶ نفر افزایش یافت. ۳۶ نفر از این افراد در نوار غزه به شهادت رسیدند.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست در عملیات نظامی بامداد دوشنبه در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس مشارکت داشتند.
از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که گروهی از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه با یک دستگاه خودروی غیرنظامی به شهر جنین یورش بردند. همزمان با یورش نیروهای ویژه صهیونیست به جنین، چند دستگاه خودروی نظامی دیگر برای پشتیبانی از آنان وارد جنین شدند.
مبارزان مقاومت پس از یورش اشغالگران اسرائیلی به جنین با آنان وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.
در درگیری‌های جنین دست کم یک فلسطینی زخمی شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این حمله شماری از جوانان تحت تعقیب فلسطینی بازداشت شده‌اند.
همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت ۳ مبارز فلسطینی در درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در جنوب نابلس را تسلیت گفت.
این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت وحشیانه بامداد امروز دشمن صهیونیستی در اردوگاه بلاطه که به شهادت ۳ نفر و انفجار و تخریب خانه‌های شماری از شهروندان فلسطینی انجامید، تأثیری در روحیه ملت فلسطین که علیه اشغالگران اسرائیلی و برای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات خود به پا خواسته، نخواهد داشت. حماس بیان کرد که تشدید تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی از جمله جنایت امروز در اردوگاه بلاطه یا تعرض ایتمار بن غفیر وزیر تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری نشست هفتگی دولت اشغالگر در تونلی در زیر دیوار براق، موجب خواهد شد تا حساب این رژیم سنگین‌تر شود، زیرا مقدسات فلسطین خط قرمز ماست و هرگونه تعرض به آن قطعاً بی‌پاسخ نخواهد بود.
این جنبش تاکید کرد که عملیات زیرگیری روز گذشته در حواره که به زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی منجر شد، اولین پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین بود. امیدوارم از خبر درگیری شدید مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در جنین راضی بوده باشید.

درگیری شدید مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در جنین  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۴۹:۴۸