حضرت زهرا(س) بهترین الگو در زمینه امام‌شناسی هستند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حضرت زهرا(س) بهترین الگو در زمینه امام‌شناسی هستند به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت‌الاسلام احمد جلیلی، عصر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی روحانیون، متنفذین، نخبگان شیعه و سنی در سلماس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، افزود: حضرت زهرا (س) در زمینه امام‌شناسی بهترین الگو محسوب می‌شوند پس باید تا جایی که می‌توانیم سیره عملی و منظومه فکری ایشان را برای خودمان الگو قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تعریف، ماهیت و قلمرو امامت از منظر حضرت زهرا (س) نیازمند تبیین است، ادامه داد: همچنین می‌توان اهمیت و جایگاه امامت، شرایط امامت، وظایف و شوون علمی و سیاسی امام را از منظر ایشان مورد توجه قرار داد، به ویژه اینکه برگزیده بانوان جهان از اولین تا آخرین هستند.
حجت‌الاسلام جلیلی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نه‌تنها در عرصه سیاسی و سلوک اجتماعی اسوه‌ای بی‌نظیر برای آحاد مردم به ویژه بانوان هستند بلکه ایشان نسبت به پدر، همسر، فرزند، همسایگان و دیگر مسلمانان سایت احکامبانی ویژه‌ای دارند، گفت: این بانوی وارسته نسبت به اطرافیان خود توجه در حد اعلا داشتند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت حضرت علی (ع)، جهاد لسانی و بیانی داشتند، گفت: از این بانوی وارسته می‌توانیم درس‌های متنوعی از جمله تلاش، اجتهاد، کوشش و پاک زندگی کردن را بیاموزیم.
سرهنگ پاسدار سیدکاظم میر کاظمی‌زاده فرمانده سپاه سلماس در ادامه این مراسم گفت: سلماس از شهرهایی است که عزیزان اهل تسنن و تشیع همه باهم از اول انقلاب تا به امروز برای عظمت و عزت ایران اسلامی تلاش کرده‌اند و با وجود تلاطم خصمانه دشمنان اسلام و قرآن همه تا آخر در رکاب علمدار انقلاب می‌مانند.
وی با بیان اینکه در صورت تبعیت از اولیای الهی می‌توان در مقابل با تکفیری‌، وهابی و داعش ایستاد، گفت: در تفسیر قرآن کریم باید بسیار ساعی باشیم تا به بیراهه نیافتیم چراکه دشمنان اسلام در کمین بوده و مدام در حال دسیسه‌چینی هستند. امیدوارم از خبر حضرت زهرا(س) بهترین الگو در زمینه امام‌شناسی هستند راضی بوده باشید.

حضرت زهرا(س) بهترین الگو در زمینه امام‌شناسی هستند  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۱ ۰۲:۴۲:۳۲