بنیان‌گذار و محور رویدادهای بزرگ معنوی نهاد دانشگاه بوده
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بنیان‌گذار و محور رویدادهای بزرگ معنوی نهاد دانشگاه بوده
است
به گزارش خبرنگار سایت احکام، عبدالحسین کلانتری، روز یکشنبه در مراسم اعطای میزبانی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به دانشگاه لرستان که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد، یک رویداد بزرگ فرهنگی و اجتماعی و پرمخاطب‌ترین جشنواره در سطح نظام آموزش عالی کشور است که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.
وی، افزود: امیدوارم پذیرش میزبانی سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از سوی دانشگاه لرستان، باعث خیر و برکت برای این دانشگاه شده و از همه ظرفیت‌های دانشگاه لرستان و استان لرستان، استفاده شود.
دانشگاه محل جوشش ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد ۲۰۰ هزار نفر در مجموعه نظام آموزش عالی کشور در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شرکت کردند که نشان دهنده اهمیت فراوان این جشنواره است.
کلانتری، بیان کرد: دانشگاه همواره محل جوشش ارزش‌های دینی، اسلامی بوده و خواهد بود.
وی، عنوان کرد: ریشه بزرگ‌ترین رویدادهای کشور در تاریخ انقلاب اسلامی و حتی خود انقلاب اسلامی، در دانشگاه بوده است؛ همواره دانشگاه نقش محور داشته است؛ برای مثال، تأسیس نهادهای انقلابی همچون جهاد سازندگی، محصول تلاش دانشگاهیان بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تصریح کرد: تحولات عظیم علمی و توسعه‌ای، بازسازی کشور بعد از دوران دفاع مقدس و بسیاری دیگر از اقدامات مهم، همگی با محوریت دانشگاه‌ها صورت گرفته‌اند.
کلانتری، ادامه داد: بنیان‌گذار و محور رویدادهای بزرگ معنوی همچون اعتکاف، راهیان‌نور و اردوهای جهادی در کشور، نهاد دانشگاه بوده است.
از ظرفیت‌های دانشجویی خلاق در فعالیت‌ها استفاده شود
وی، گفت: دانشگاه در کشور، یک جریان همیشه زاینده است و از این ظرفیت، همواره باید برای پیشرفت همه‌جانبه کشور استفاده شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ادامه داد: ما با وضع مطلوب، فاصله داریم؛ اگرچه اقدامات و کارهای بزرگی در دوران پس از انقلاب اسلامی انجام شده است اما نیاز است فعالیت‌ها، مضاعف شوند.
کلانتری، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم هرچه بیشتر و اثرگذارتر از ظرفیت‌های دانشجویی در فعالیت‌ها استفاده شود؛ این ظرفیت‌ها از نوع خلاق، نوآور و به‌روز هستند.
وی، ادامه داد: ما بایستی تلاش کنیم بر اساس بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی، قالب‌های متنوع‌تری به ماهیت فعلی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، افزوده کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تصریح کرد: برای اجرای هرچه کیفی‌تر و به‌روز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور می‌بایست از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، استفاده شود.
قرآن در متن زندگی دانشجویان قرار گیرد
کلانتری، افزود: این هنر ما مدیران نظام آموزش عالی کشور است که بتوانیم انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، اجتماعی دانشجویی را درگیر فضای معنوی و قرآنی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور کنیم.
وی، عنوان کرد: هدف این است که قرآن در متن زندگی دانشجویان قرار گیرد تا سبک زندگی دانشجویان، یک سبک زندگی قرآنی باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، بیان کرد: ما در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، بایستی هم در قالب‌های شکلی و هم محتوا، به ایده‌ها، نوآوری‌ها و ساختارهای جدید بر مبنای ظرفیت‌های دانشجویی، اهمیت بدهیم.
کلانتری، بیان داشت: تا جایی که ممکن است باید تلاش کنیم لایه‌های مخاطب در نظام آموزش عالی برای جشنواره داشته باشیم و دایره مخاطب ما، محدود نباشد.
وی، یادآور شد: یک نکته مهم این است که مسئولان، اساتید و مدیران بایستی بیش از پیش در زندگی، عامل به تعالیم قرآن کریم باشند؛ زیرا مردم از جمله دانشجویان در وهله نخست به نوع رفتار و زندگی مسئولان نگاه می‌کنند که تا چه حد در عمل و رفتار، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تأکید کرد: ما در هر منصب مدیریتی که قرار داریم باید تلاش کنیم پایبند به ارزش‌ها و مفاهیم قرآنی باشیم. امیدوارم از خبر بنیان‌گذار و محور رویدادهای بزرگ معنوی نهاد دانشگاه بوده
است
راضی بوده باشید.

بنیان‌گذار و محور رویدادهای بزرگ معنوی نهاد دانشگاه بوده
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۱ ۰۲:۳۸:۱۴