برای بمباران کریمه می توانیم از تسلیحات آمریکایی استفاده
کنیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برای بمباران کریمه می توانیم از تسلیحات آمریکایی استفاده
کنیم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از راشاتودی، «دیمیتری کولبا» معتقد است که اگرچه کیف موافقت کرده است که به بیشتر مناطق روسیه با سلاح‌های آمریکایی حمله نکند، اما این تعهد در مورد شبه جزیره کریمه صدق نمی‌کند و اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای بمباران کریمه استفاده کند.
در این ارتباط، کولبا ادعا کرد که آمریکا، اوکراین را از استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا برای انجام حملات به شبه جزیره کریمه منع نکرده است.
کولبا در گفتگو با وال استریت ژورنال، شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ تحت کنترل روسیه قرار گرفت، یک سرزمین اوکراینی نامید و گفت: «کیف به واشنگتن قول داده بود از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی خودداری کند، اما این توافق در مورد کریمه صدق نمی‌کند.»
او گفت: «کریمه هیچ تفاوتی با بقیه اوکراین ندارد. تمام سرزمین‌های خود از جمله شبه جزیره کریمه را چه از طریق نظامی یا دیپلماتیک پس خواهیم گرفت.»
کولبا همچنین روسیه را به عدم علاقه مندی به مذاکرات صلح متهم و استدلال کرد که مسکو در عوض «برای نبردهای جدید آماده می شود». این در حالی است که مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که آماده تعامل دیپلماتیک با اوکراین بدون هیچ پیش شرطی هستند.
هفته گذشته نیز، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه اتهامات مبنی بر اینکه مسکو از طریق مذاکرات صلح با اوکراین بدنبال وقت کشی و تقویت مواضع نظامی خود است، رد کرد و چنین ادعایی را دروغی آشکار خواند.
پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، ایالات متحده و متحدان غربی آن مقادیر زیادی تسلیحات را به کیف ارائه کردند. با این حال، واشنگتن تمایلی به حمایت از اوکراین با تسلیحات دوربرد، به‌ویژه موشک‌های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر نداشته است، زیرا این نگرانی وجود دارد که چنین اقدامی درگیری را تشدید خواهد کرد.
وال استریت ژورنال نیز در اوایل این هفته گزارش داده بود که برای جلوگیری از عوارض احتمالی، واشنگتن مخفیانه سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (هیمراس) را که به اوکراین ارسال کرده بود، از نظر میزان برد تغییر داده بود تا از انجام حملات کیف به عمق خاک روسیه جلوگیری شود.
در اواسط سپتامبر، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ایالات متحده هشدار داد که در صورت ارائه تسلیحات دوربرد به کی یف، این امر از «خط قرمز» عبور کرده و آمریکا را به «طرف مستقیم درگیری» تبدیل خواهد کرد. امیدوارم از خبر برای بمباران کریمه می توانیم از تسلیحات آمریکایی استفاده
کنیم
راضی بوده باشید.

برای بمباران کریمه می توانیم از تسلیحات آمریکایی استفاده
کنیم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۷:۱۳