روسیه بدنبال صادرات و تامین تسلیحات به تاجیکستان است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه بدنبال صادرات و تامین تسلیحات به تاجیکستان است به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در جریان گفتگو با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای گفت: «روسیه قصد دارد به صادرات سلح و تجهیزات نظامی به تاجیکستان ادامه دهد تا توانایی‌های رزمی خود و کشورهای مشترک المنافع (CIS) را تقویت کند.»
شویگو همچنین اظهار داشت که همکاری نظامی روسیه و تاجیکستان عاملی حیاتی برای ثبات در آسیای مرکزی است. او گفت: «ما قصد داریم به طور مداوم برنامه‌های مشترک را برای تضمین امنیت منطقه اجرا کنیم. برای این منظور، ما به ارائه کمک‌های نظامی و فنی و کمک به تقویت توانایی‌های رزمی نیروهای مسلح تاجیکستان ادامه خواهیم داد. این به تأمین تسلیحات روسیه، آموزش نیروها و آموزش اشاره دارد.»
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که بهره برداری از پایگاه نظامی شماره ۲۰۱ روسیه و ارتقای توانمندی‌های آن نقش مهمی در امنیت منطقه ایفا می‌کند.
در این گفت وگوها، دو وزیر بر موضوعات مبرم دوجانبه تمرکز کردند و طرح همکاری میان وزارت دفاع روسیه و تاجیکستان در سال ۲۰۲۳ را امضا کردند.
وزیر دفاع تاجیکستان نیز به نوبه خود به اهمیت همکاری دو کشور پرداخت. وی گفت: «از آخرین نشست ما در چارچوب همکاری‌های دوجانبه، کارهای زیادی از جمله چند تمرین مشترک انجام شده است. مایلم از این فرصت استفاده کرده و از کمک و حمایت همه جانبه شما صمیمانه تشکر کنم.»
پیش از این، وزیر دفاع روسیه با چهره‌ها و شخصیت‌های دیگری همچون «سورن پاپیکیان»، وزیر دفاع ارمنستان و «روسلان ژاکسیلیکوف»، وزیر دفاع قزاقستان نیز دیدارهایی داشت تا در مورد برنامه‌های همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع در سال ۲۰۲۳ گفتگو کند.
نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل مشترک المنافع روز جمعه در مسکو برگزار شد.
وزیر دفاع چین، «سرهنگ ژنرال وی فنگه» نیز از طریق لینک ویدیویی در این نشست صحبت کرد. وزرای دفاع در مورد امنیت بین المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های دفاعی و امنیتی بیشتر صحبت کردند و در پایان این نشست، بیانیه مشترکی امضا شد. امیدوارم از خبر روسیه بدنبال صادرات و تامین تسلیحات به تاجیکستان است راضی بوده باشید.

روسیه بدنبال صادرات و تامین تسلیحات به تاجیکستان است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۷:۰۷