ارتباط متقابل فرهنگ و اقتصاد / برنامه‌های فرهنگی را حمایت
کنیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ارتباط متقابل فرهنگ و اقتصاد / برنامه‌های فرهنگی را حمایت
کنیم
به گزارش خبرنگار سایت احکام، مرتضی ذاکریان عصر سه شنبه در دیدار با مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه با دست خالی و همت و تلاش و انگیزه الهی برنامه‌های فرهنگی مفصل انجام شده است، اظهار کرد: اقتصاد در همه شئون زندگی دخیل است.
وی ادامه داد: اقتصاد می‌تواند به فرهنگ کمک کند و فرهنگ می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مساجد را نماد تمدن اسلامی دانست و افزود: مساجد مهجور واقع شده‌اند توجه را باید به این سمت ببریم.
وی با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشبرد این برنامه‌ها همه دستگاه‌ها باید نقش حمایت گری داشته باشند، بیان کرد: آرمان خواهی و توجه به افق‌های دور همراه با امید آفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.
عضویت ۵۶ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار کرد: طبق تاکید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تلاش شد برنامه‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان تمرکززدایی و به سمت شهرستان‌ها سوق داده شود.
حجت‌الاسلام علی محقی با اشاره به اینکه تلاش شد در بخش برنامه‌های ابداعی با دعوت از بانوان مسلمان رهیافته، تبیین اهداف زیست عفیفانه به صورت هدفمند پیگیری شود، ادامه داد: در این راستا از بانوان فاطمه هوشینو، … برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان‌ها اجرا شود.
وی کسب رتبه‌های نخست کشوری در مسابقات مدها متان و پایگاه‌های قرآنی را ماحصل تلاش کارشناسان استان عنوان کرد و گفت: از حیث ستادی نیز رتبه نخست را در سال قبل کسب کردیم.
وی به دیدار مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با استاندار در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مقرر شد در این دیدار مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به این مراکز فرهنگی کمک شود.
حجت‌الاسلام محقی انجام برنامه‌ها و طرح‌های مردم پایه در قالب ۷ قرارگاه در سطح شهرستان بیرجند عملیات در سال گذشته هدفگذاری شد، تصریح کرد: در سطح سایت احکامشهر و دیگر محلات بیرجند برنامه‌ها با هم‌افزایی بین مساجد انجام می‌شود.
وی همچنین با شکل گیری قرارگاه اشتغال هم اشاره کرد و گفت: این مهم در سطح ۱۶ مساجد با هدف حمایت از صاحبان مشاغل خانگی و رونق کسب و کار در جوار مساجد تشکیل شده است.
وی کسب موفقیت در حوزه سرود و تئاتر را از دیگر دستاوردهای بچه‌های مسجد اعلام کرد و ادامه داد: امسال این مهم به صورت ویژه در سطح استان پیگیری می‌شود.
وی با تقدیر از حمایت‌های مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در بحث حمایت از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری خواستار تداوم حمایت‌ها شد.
محقی یادآور شد: در حال حاضر قریب ۷۴۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان با ۵۶ هزار نفر عضو مشغول فعالیت هستند. امیدوارم از خبر ارتباط متقابل فرهنگ و اقتصاد / برنامه‌های فرهنگی را حمایت
کنیم
راضی بوده باشید.

ارتباط متقابل فرهنگ و اقتصاد / برنامه‌های فرهنگی را حمایت
کنیم  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۱۰ ۰۲:۴۱:۲۸