آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام، علی اکبر ابراهیمی در دیدار با چاپخانه داران شهرستان اراک گفت: استان مرکزی مهد مفاخر و مشاهیر است و باعث افتخار است که حضرت امام خمینی (ره) از این استان و شهرستان خمین برخواسته اند و دنیا را متحول کردند.
مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان مرکزی قطب صنعت کشور است و صنعت چاپ می‌تواند تکمیل کننده سایر صنایع موجود در این استان باشد؛ چاپ می‌توانند در استان مرکزی از پویایی و نشاط خوبی برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت چاپ به دلیل شرایط نامناسب ناوگان و مسائل دیگر مانند تحریم‌ها صنعت فرسوده‌ای شده ادامه داد: صنعت چاپ صنعتی گران است و سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه لازم دارد.
ابراهیمی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی صنعت چاپ پیگیری‌های ویژه ای برای جامعه صنفی چاپخانه داران انجام می‌دهد؛ مجمع اتحادیه‌های تخصصی و مستقل چاپخانه‌ها در کشور تشکیل شده و یکی از برنامه‌های این حوزه لزوم آموزش در این حوزه است.مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نگاه علمی باید نسبت به چاپخانه‌ها وجود داشته باشد و افراد اندیشمند برای فعالیت در این عرصه پا به میدان بگذارند و یه این حرفه به چشم یک کار اپراتوری نگاه نکنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است گفت: باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.وی بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: صنعت چاپ با بهره مندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.ابراهیمی، ابراز امیدواری کرد: ارتباط متقابل بین مجموعه‌های صنعت چاپ با کارشناسان و مدیران حوزه چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان پررنگ‌تر و قدرتمندتر از گذشته ادامه داشته باشد و برنامه ریزی و سیاست‌ها به نحوی باشد تا کسب و کار فعالان این عرصه در مجامع داخلی و بین المللی گسترش روز افزون داشته باشد.
در این دیدار، در خصوص مشکلات اساسی حوزه چاپ، صدور مجوزها، نحوه تسریع در امر خدمت رسانی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای چاپی استان بحث و تبادل نظر شد. امیدوارم از خبر آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
است
راضی بوده باشید.

آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۹ ۰۲:۳۸:۵۰