روسیه توافق با ترکیه بر سر بسته صادراتی غلات را تائید
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه توافق با ترکیه بر سر بسته صادراتی غلات را تائید
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفتگوهای «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه و همتای ترکش، «سدات اونال»، که در تاریخ ۸ و ۹ دسامبر در استانبول برگزار شد، دو طرف بر سر غلات به توافقاتی دست یافتند.
به گفته وزارت خارجه روسیه، ابتکار دریای سیاه [غله] در مورد صادرات مواد غذایی اوکراین و همزمان عرضه کود و محصولات کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی از جمله مسائل مهم مورد بحث در مذاکرات مقامات ترکیه و روسیه بوده است.
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «اجرای کامل و مجدانه توافقنامه‌ها در درجه اول به کشورهای نیازمند آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین به تضمین امنیت غذایی جهانی که اهداف اصلی این توافق هستند کمک خواهد کرد.»
این وزارتخانه اعلام کرد که تحولات اوکراین و مسائل مرتبط با آن نیز محور مذاکرات بوده است.
این وزارتخانه اعلام کرد: «طرف ترکیه به تفصیل از وضعیت کنونی زمین و حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به تأسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون مطلع شد.»
علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دیپلمات‌ها در مورد موضوعات بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل تبادل نظر کردند. امیدوارم از خبر روسیه توافق با ترکیه بر سر بسته صادراتی غلات را تائید
کرد
راضی بوده باشید.

روسیه توافق با ترکیه بر سر بسته صادراتی غلات را تائید
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۱ ۰۲:۳۸:۵۸