لاوروف کشورهای غربی را به عدم پای بندی به تعهدات شان متهم
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر لاوروف کشورهای غربی را به عدم پای بندی به تعهدات شان متهم
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه غرب را به عدم پای بندی به تعهداتش متهم کرد و گفت: غرب تمایلی به همکاری با روسیه ندارد و در واقع تصمیم گرفته است از روسیه انتقام بگیرد تنها به این دلیل که مسکو در سال‌های گذشته عدم پای بندی اوکراین در توافقات مینسک را تحمل کرده است.
لاوروف گفت: «فدراسیون روسیه تصمیم گرفت در برابر نقض توافق مینسک انتقام بگیرد، فقط به خاطر این واقعیت که ما سال‌ها بی تفاوتی نسبت به خرابکاری در توافقات مینسک را تحمل کردیم.»
لاوروف یادآور شد که آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان تأیید کرده است که هیچ کس، از جمله آلمان، فرانسه و بقیه کشورهای غربی، قرار نیست توافقنامه مینسک را اجرا کنند.
وی تاکید کرد: این واکنش به وضوح نشان می‌دهد که نقشه‌های غرب ناکام مانده است.
دو روز پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف»، تاکید کرده بود که غرب منافع خود را به طرق مختلف در اولویت قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به «دست‌درازی به ثروت طبیعی تمام کشورها» اشاره کرد. لاوروف که در مجمع بین‌المللی Primakov Readings سخنرانی می‌کرد، گفت که غرب به فراخور منافعش، بی‌ثبات‌سازی برخی بازارهای خاص را اولویت بخشیده و همواره مناطق مختلف جهان را به‌رغم اینکه فرسنگ‌ها دورتر از سواحل آمریکا هستند، به عنوان «مناطق حیاتی و حائز اهمیت برای منافع» خود تشخیص داده و معرفی می‌کند.
به باور لاوروف، مقاومت «اقلیت‌های» غربی در به رسمیت شناختن «واقعیات چندقطبی» و دست برداشتن از «امیال هژمونی‌» شأن، عمده دلیل عدم توازن در نظم بین‌المللی است. وی افزود: جهانی‌سازی آمریکایی در شرف پایان است. مواجهه با ته‌مانده‌های این فرآیند اجتناب‌ناپذیر است اما یک نظم مالی و لجستیکی جدید به موازات آن ایجاد خواهد شد و این نظم نباید با تفکرات عجیب و غریب و خرافات شرکای سابق ما در غرب، تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
لاوروف با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی دیگر قادر به حفاظت از منافع خود نیستند، اضافه کرده بود که (آنگلا) مرکل و (امانوئل) ماکرون پیشنهاد برگزاری اجلاس روسیه-اروپا را مطرح کردند اما سایر کشورهای اروپایی آن را نپذیرفتند. وی با اشاره به تلاش ناتو برای گسترش در آسیا تاکید کرد: ناتو در آسیا فعال و به‌دنبال مختل کردن فعالیت اجلاس «آسه‌آن» و ممانعت از همکاری آن با چین است. امیدوارم از خبر لاوروف کشورهای غربی را به عدم پای بندی به تعهدات شان متهم
کرد
راضی بوده باشید.

لاوروف کشورهای غربی را به عدم پای بندی به تعهدات شان متهم
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۱ ۰۲:۳۹:۰۴