۹ هزار مرکز درمانی اعتیاد در کشور فعال است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۹ هزار مرکز درمانی اعتیاد در کشور فعال است به گزارش خبرنگار سایت احکام، علیرضا کاظمی سه شنبه شب در بازدید از خانه یاریگران زندگی استان آذربایجان‌غربی افزود: ۴۰ هزار کانون یاری‌گر زندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان در کشور فعالیت داشته و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد را اجرا می‌کنند.
کاظمی با بیان اینکه نقش‌پذیری و هویت‌بخشی جوانان در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان در تمام ابعاد جسمی و روحی آنان دغدغه مهم نهاد تعلیم و تربیت برشمرد و خطاب به دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.
وی افزود: ارتقای کیفیت فعالیت کانون‌های یاریگران زندگی به‌عنوان هدف اصلی از تشکیل این کانون‌ها است تا برنامه‌هایی که در مدارس اتفاق می‌افتد منجر به کیفیت کانون‌ها شود. باید به‌سمتی حرکت کنیم که تمام دانش‌آموزان مدرسه عضو کانون شوند و فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در طول مدرسه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.
کاظمی گفت: امروز الگوی دسترسی تغییر کرده به نحوی که اگر در گذشته فرد برای تأمین مواد مورد نیاز به سختی می‌افتد و در یک شبکه سنگین مواد را تأمین می‌کرد امروز به واسطه دسترسی در فضای مجازی و اینترنت نرخ دسترسی به شدت کاهش یافته است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگاه توطئه آمیز دشمنان اسلام در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تغییر باورها و نگرش‌های نسل نو را می‌توان به راحتی در این شرایط احساس کرد.
وی افزود: امروز همه آحاد جامعه در معرض میدان‌های مملو از مین قرار دارند، گاهی اوقات فرد از روی طمع، غفلت و ناآگاهی وارد میدان مین می‌شود و هستی خود را از دست می‌دهد؛ خیلی از دانش‌آموزان و فرزندان ما براساس غفلت و کنجکاوی وارد این مسیر شده و زندگی خود را تباه می‌کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تنها راه عبور از این میدان پرمین در کنار تقویت ایمان، امید، هویت ملی، دینی و اعتقادی؛ افزایش آگاهی، دانش و تقویت مهارت‌ها و توانمندی آنان است؛ برای اینکه دانش‌آموزان توانمند و برخوردار از مهارت لازم تحویل جامعه بدهیم باید موقعیت‌های تربیتی فراوانی در قالب نقش پذیری‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی ایجاد کرد تا در مسیر تربیت قرار بگیرند. امیدوارم از خبر ۹ هزار مرکز درمانی اعتیاد در کشور فعال است راضی بوده باشید.

۹ هزار مرکز درمانی اعتیاد در کشور فعال است  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۱۰ ۰۲:۴۰:۵۲