۴۰ هزار اتباع غیرمجاز در البرز شناسایی شده‌اند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۴۰ هزار اتباع غیرمجاز در البرز شناسایی شده‌اند عبدالله دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام اظهار کرد: در راستای اجرای قانون منع بکارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز و ساماندهی نیروهای کار از اتباع خارجی، تعداد ۴۰ هزار نفر شناسایی و در مرحله ساماندهی قرار گرفتند.
وی افزود: به منظور اجرای قوانین مرتبط با به کارگیری نیروهای کار از اتباع خارجی پس از شناسایی ۴۰ هزار نفر نیروی اتباع خارجی و ثبت سامانه آنها در کانون نوبت دهی پس از هماهنگی‌های لازم و بررسی شرایط و احراز صلاحیت آنان، مراکز مورد نیاز کار و با صدور مجوز معرفی خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: از این تعداد ۳۵ هزار نفر در قالب نوبت دهی و انجام فرایند کارها و برنامه ریزی های لازم با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دست اقدام بوده و پس از صدور مجوز کار امکان به‌کارگیری آنان توسط مراکز کارگاهی واحدهای تولیدی و صنعتی مقدور خواهد بود.
وی گفت: اشتغال به کار اتباع خارجی در ایران‌، مستلزم اخذ روادید ورود، با حق کار مشخص و همچنین اخذ پروانه اشتغال طبق شرایط مقرّر در مواد ۲۰ و ۲۱ قانون کار می‌باشد و نظر به اینکه عمل اتباع بیگانه که بدون مجوّز وارد خاک ایران‌شده و یا بدون داشتن پروانه اقامت موقت یا دایم‌، در ایران سکونت نمایند و همچنین اقدام‌کارفرمایان در به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا افرادی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است، طبق مواد ۱۵ و ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجی و ماده ۱۸۱ قانون کار جرم بوده و مستلزم مجازات و جرایم مالی است. امیدوارم از خبر ۴۰ هزار اتباع غیرمجاز در البرز شناسایی شده‌اند راضی بوده باشید.

۴۰ هزار اتباع غیرمجاز در البرز شناسایی شده‌اند  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۵۰:۰۶