۳۸۳ جلسه مهارت زندگی توسط بهزیستی استان بوشهر برگزار
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۳۸۳ جلسه مهارت زندگی توسط بهزیستی استان بوشهر برگزار
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حسین اسدی راد چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی و آغاز هفته سلامت روان و تبریک این روز به مشاوران، روانشناسان و دست اندر کاران این حوزه در استان و بهزیستی اظهار داشت: دهم اکتبر روز جهانی سلامت روان با هدف توجه بیشتر به اختلالات روانی و تأثیرات منفی آن بر جوامع بشری و پیشگیری از آن برگزیده شد لیکن با توجه به تجارب تلخ دوران شیوع کرونا در کشور که گاهاً آثار طولانی آن بر سلامت روان آحاد جامعه ادامه دارد، سطح امید به زندگی در میان جامعه کاهش یافته است.
وی افزود: از طرفی نبود فرصت‌های برابر در بهره مندی از خدمات سلامت روان و تبعیض و انگ زدایی از بیماران توأم با فشاری که خانواده‌هایشان و سایر جمعیت‌های محروم تجربه می‌کنند، یادآور اهمیت ضرورت توجه و سرمایه گذاری بیشتر در موضوع سلامت روانی کشور است.
وی گفت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت(WHO) ،سلامت نبود بیماری نیست،بلکه به معنای حالتی از سلامتی است که در آن فرد توانایی‌های خود را می‌شناسد ،با استرس‌ها و فشارهای زندگی کنار می‌آید،فعالیت کارآمد و مؤثر داشته و نقش مؤثری در جامعه ایفا می‌کند در حالی که پیشرفت سریع و صنعتی شدن جوامع و استرس‌های ناشی از زندگی شهرنشینی و همچنین مشکلات عدیده اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی سلامت روان را در معرض تهدید قرار داده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر یادآور شد: با این حال خبر خوب آنکه «پیشگیری بهتر از درمان است» و پیشگیری از بیماری روانی با استفاده از مداخلات مبتنی بر شواهد عمومی و هدفمند امکانپذیر است و با مداخلات به هنگام می‌توان نتایج را برای افراد سراسر طیف اختلال روانی و دوره زندگی بهبود بخشید.
وی ادامه داد: از این رو لازم است با افزایش آگاهی، همه با هم در مداخلات پیشگیرانه سلامت روان نقش مؤثری ایفا کنیم و با شعار «بهداشت روانی و رفاه برای همه» فرصتی را برای تبدیل جهان به مکانی بهتر ایجاد کنیم.
اسدی راد خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا سلامت روان جامعه، سازمان‌های متولی به ویژه سازمان دانشی، تخصصی، حمایتی و انسان محوری چون بهزیستی که وظیفه خطیر سلامت روانی – اجتماعی جامعه را بر عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا بر خود لازم می دانم تا ضمن تبریک صمیمانه این روز و هفته به همکاران گرامی و شرکای اجتماعی بهزیستی استان به ویژه مشاوران و روانشناسان و مددکاران شاغل در صدای مشاور (۱۴۸۰)، اورژانس اجتماعی و مداخله بحران (۱۲۳) تقدیر و تشکر کنم.
برنامه‌های سلامت روان یک برنامه مستمر است
اسدی راد با اشاره به ماهیت و رسالت سازمان بهزیستی به عنوان متولی ارتقای سطح سلامت روان جامعه گفت: برنامه‌های سلامت روان یک برنامه مستمر است و باید در طول سال ادامه داشته باشد.
وی گفت: اداره کل بهزیستی بر اساس وظیفه خطیر سلامت روانی – اجتماعی که بعهده دارد در شش ماهه اول سال جاری از طریق ۳۵ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی و ۴ دفتر مشاوره در اداره بهزیستی شهرستان‌ها به ۶ هزار و ۸۱۲ نفر طی ۱۴ هزار و ۹۹۷ جلسه خدمات مشاوره ارائه کرده است.
وی تصریح کرد: همچنین بهزیستی استان در راستای اهمیت و ضرورت تشکیل خانواده‌های سلامت به ۲ هزار و ۱۶۷ نفر آموزش پیش از ازدواج با هدف ایجاد خانواده‌های سلامت ارائه کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از فعالیت‌های ارتقای دفتر مشاوره استان پاسخگویی و ارائه مشاوره از طریق خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۶ هزار و ۴۸۹ تماس با خط ۱۴۸۰ گرفته‌اند و خدمات مشاوره تخصصی و راهنمایی دریافت کرده‌اند.
وی گفت: مرکز مشاوره دولتی استان نیز طی یک هزار و ۱۴۱ جلسه به ۵۴۷ نفر خدمات مشاوره ارائه کرده است.
اسدی راد مهارت‌های زندگی را سنگ زیرین هر برنامه سلامت روان دانست و گفت: همه ما به یادگیری و آموزش مهارت‌های زندگی نیازمندیم و این اداره کل در طی شش ماه نخست سال جاری طی ۳۸۳ جلسه برای ۲ هزار و ۸۶۱ نفر در چهار گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در هر ده شهرستان کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی بومی برگزار کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده در سلامت روان ادامه داد: تا کنون یک هزار و ۴۹۹ نفر از هم استانی‌های بوشهری نیز تحت آموزش زندگی خانواده با هدف ارتقای سلامت در خانواده قرار گرفته‌اند. امیدوارم از خبر ۳۸۳ جلسه مهارت زندگی توسط بهزیستی استان بوشهر برگزار
شد
راضی بوده باشید.

۳۸۳ جلسه مهارت زندگی توسط بهزیستی استان بوشهر برگزار
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۵۰:۴۹