۱۴۸ زندانی غیرعمد در یزد با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شاکیان آزاد
شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۴۸ زندانی غیرعمد در یزد با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شاکیان آزاد
شدند
به گزارش خبرنگار سایت احکام، غلامعلی دهشیری در گروه رسانه ها اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸ زندانی غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۳۰۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود.
وی افزود: در فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، ۱۲۸ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان بود و شکات نیز در این پرونده ها مبلغ ۱۳۰ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان را گذشت کرده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.
دهشیری ادامه داد: مردم یزد از بخشنده‌ترین مردم کشور هستند و شکات پرونده ها خود به مانند خیر عمل کرده و در جلسات متعددی که اعضای کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان یزد با آنها برگزار می کنند، در تسهیل شرایط آزادی زندانیان تحت پوشش این ستاد مردمی به میزان ۴۳ درصد از مبلغ کل بدهی های خود را گذشت کردند که یکی از رتبه های برتر را در کشور از آن خود کرده اند.
وی با اشاره به نوع محکومیت این مددجویان گفت: از میان زندانیان آزاد شده، ۹۳ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۴۶ محکوم مربوط به پرداخت سایت احکامیه، هفت محکوم مربوط به پرداخت نفقه و دو محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.
رییس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی، ۲۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و ۱۲۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۵ مددجو زن و ۱۳۳ مددجو نیز مرد بودند.
دهشیری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن این ایام مبارک ماه رجب و با اشاره به خیر و برکت بسیار بالای این ماه گفت: ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در تمامی مناسبات اقدام به برگزاری پویش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می کند که در همین راستا به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز پدر نیز اقدام به برگزاری پویشی ویژه آزادی مردان در بند کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و کوشش این مجموعه و همیاری و دستان پر سایت احکام نیکوکاران یزدی تعداد قابل قبولی از پدران نیازمند که به دلیل بدهی های مالی در زندان تحمل حبس می کنند، از زندان آزاد شوند. امیدوارم از خبر ۱۴۸ زندانی غیرعمد در یزد با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شاکیان آزاد
شدند
راضی بوده باشید.

۱۴۸ زندانی غیرعمد در یزد با گذشت ۱۳۰ میلیاردی شاکیان آزاد
شدند  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۲۲ ۰۲:۴۰:۴۶