پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است به گزارش خبرنگار سایت احکام، علیرضا عبدی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جشنواره گرامیداشت معلم ماندگار در اراک، اظهار کرد: معلمان همواره در تمام عرصه‌ها به علم آموزی و پرورش نسل آتی جامعه می‌پردازند و این مهم جوهره معلمی است که همواره در جامعه جاری و ساری است.
وی از معلمان، اساتید و جامعه فرهنگی استان به‌عنوان الگوهای اخلاقی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: انتظار است آثار وجودی رفتار و تعالیم معلمان به‌گونه‌ای باشد که انسان‌هایی پاک، درستکار، امانت‌دار، معتقد و با صداقت را برای آینده پرورش دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور تاکید کرد: پویایی، خلاقیت و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح معلمان است که باید مورد توجه ویژه فرهنگیان قرار گیرد.عبدی تاکید کرد: نیروی انسانی تربیت شده به دست معلمان، علاوه بر تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را توسط این دانش‌آموزان رقم می‌زند.
وی گفت: امید است تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت کشور بتوانند در تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی موفق عمل کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نقش مهم معلمی گفت: در مساله سوادآموزی باید تکلیف محوری عمل کرد و این یعنی همه آحاد جامعه باید برای سوادآموزی تلاش کنند چراکه سوادآموزی دیگر تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش، شغل معلمی را یک مسیر انسان سازی عنوان کرد و گفت: امید است دانش معلمان همواره به روز باشد و این قشر زحمتکش هوشمندانه تصمیم گیری کنند و با بصیرت عمل کنند.
جمله کلیدی “ما همه زیر بار منت معلمان هستیم” در جامعه تجلی یابد

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در نخستین جشنواره گرامیداشت معلم ماندگار استان مرکزی، بیان کرد: درخت انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا روز به روز تنومندتر می‌شود و امید است بتوانیم قدردان این خون‌های پاک باشیم.
حسین مولوی افزود: چنانچه این جمله کلیدی “ما همه زیر بار منت معلمان هستیم” در جامعه توسعه و تجلی یابد، هیچ مدیری پشت میز نمی‌نشیند و همواره آماده خدمت است.
وی افزود: طرح تجلیل از معلمان ماندگار اقدام ویژه ای است که از بهمن ماه پارسال در استان کلید خورد و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق لینک، معلمان ماندگار خود را معرفی کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی در این استان گفت: معلمان ماندگار هر ساله با معرفی به این دبیرخانه معرفی و تجلیل خواهند شد.
مولوی برگزاری نخستین جشنواره عکس صمصامی و استقبال خوب استان‌ها اشاره کرد و گفت: ۹۴۶ نفر در دو بخش فرهنگی و دانش آموزی از ۲۴ استان کشور در این جشنواره با موضوع معنویت و شادی شرکت کردند.در این مراسم از معلمان ماندگار، معلمان نمونه در عرصه‌های مختلف قرآنی، ورزشی و علمی تقدیر و تشکر شد، همچنین از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی عکس صمصامی نیز با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد امیدوارم از خبر پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است راضی بوده باشید.

پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۵-۰۸ ۰۲:۴۴:۱۵