پنتاگون: هر ماه ۵۰۰ نظامی اوکراین را آموزش خواهیم
داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پنتاگون: هر ماه ۵۰۰ نظامی اوکراین را آموزش خواهیم
داد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن دامنه آموزش های نیروهای اوکراینی در آلمان را گسترش خواهد دادتا رزمایش و عملیات مشترک را هم شامل گردد.
بر اساس این گزارش، پنتاگون افزود که ۵۰۰ نظامی اوکراین را در ماه آموزش خواهد داد و برنامه آموزش گسترده نظامیان اوکراین ماه ژانویه آینده آغاز خواهد شد.
پنتاگون در عین حال گفت: ما با روسیه در حال جنگ نیستیم و قصدی هم برای این کار نداریم اما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.
این در حالی است که پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون پیش از این مدعی شده بود که ایالات متحده هیچ ادله ای مبنی بر اینکه اوکراین از کمک های نظامی غرب در راستای اغراض غیرقانونی استفاده کرده باشد، نیافته است.
وی گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعات موثقی پیرامون استفاده از کمک ها به اوکراین در راستای اهداف غیرقانونی در اختیار نیست.
لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».
آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.
این در حالی است که سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به قصد واشنگتن برای ارسال سامانه موشکی پاتریوت برای اوکراین اعلام کرد: قصد آمریکا برای تجهیز رژیم کی یف به سامانه پاتریوت، اقدامی تحریک آمیز محسوب می‌شود که نمی‌توان عواقب آن را پیش بینی کرد.
سفارت روسیه همچنین تأکید کرد که راهبرد آمریکا در اوکراین خطرات بیشتری برای امنیت جهانی ایجاد می‌کند.
این مواضع سفارت روسیه در آمریکا در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، اهداف مشروع نظامی تلقی می‌شود، بنابراین یا آن را نابود می‌کنیم و یا به کنترل در خواهد آمد. امیدوارم از خبر پنتاگون: هر ماه ۵۰۰ نظامی اوکراین را آموزش خواهیم
داد
راضی بوده باشید.

پنتاگون: هر ماه ۵۰۰ نظامی اوکراین را آموزش خواهیم
داد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۷:۱۹