پرونده گازرسانی به روستاهای لرستان در ۱۴۰۳ بسته
می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پرونده گازرسانی به روستاهای لرستان در ۱۴۰۳ بسته
می‌شود
کرم گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام با اشاره به ارائه خدمات شرکت گاز لرستان به ۶۱۵ هزار و ۴۲۶ مشترک گاز خانگی، روستایی و صنایع استان، اظهار داشت: از مجموع ۳۳ شهر لرستان در حال حاضر ۳۲ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
کدام شهر لرستان گاز ندارد؟
وی عنوان کرد: تنها شهر بدون گاز لرستان در حال حاضر «تیتکان» در منطقه «بزنوید» الیگودرز است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به این شهر در حال انجام است، افزود: ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری لرستان ۹۹.۹۷ درصد است.
گودرزی با اشاره به اینکه از مجموع دو هزار و ۴۴۷ روستای واجد شرایط گازرسانی در لرستان، دو هزار و ۲۸۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز عملیات گازرسانی به ۱۸۰ روستا در دست اجرا است.
وی بیان داشت: پیمانکاران اجرایی در نقاط مختلف استان کار گازرسانی به این روستاها را در حال انجام دارند.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان، افزود: ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان نیز ۹۷.۹۸ درصد است.
گودرزی با تأکید بر اینکه عملکرد گازرسانی به روستاهای لرستان نسبت به متوسط کشوری ۱۲ درصد بالاتر است، تصریح کرد: مجموع ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی لرستان ۹۹.۳ درصد است.
آخرین خبرها از نصب علمک گاز در «شول آباد»
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گازرسانی به شهر «شول آباد» به‌عنوان یک منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در استان لرستان، گفت: در این شهر بیش از ۲۰۰ علمک گاز را نصب‌کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان، تصریح کرد: در بخش روستایی این منطقه نیز حدود ۷۴ علمک گاز را نصب‌کرده‌ایم.
گودرزی با بیان اینکه تا زمانی که شبکه گازدار نشود، نمی‌توانیم علمک نصب کنیم، افزود: بعد از اینکه شبکه گازدار شد، بلافاصله کار نصب علمک را در دستور کار قرار دادیم و طی روزهای آینده بخش‌هایی از شهر که شهرداری به ما مجوز داده به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: بخش‌های جدید دیگری از شهر نیز شهرداری مجوز داده که کار نصب علمک نیز در این بخش‌ها به‌موازات در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان، تأکید کرد: به مردم شهر «شول آباد» این نوید را می‌دهیم باقدرت مابقی کار را انجام می‌دهیم تا بتوانند از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
گودرزی با بیان اینکه کار نصب علمک در چند روستا نیز به اتمام رسیده است، تصریح کرد: کار به‌موازات در بقیه شهرها نیز انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: البته با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تا عملیاتی‌شدن کامل گازرسانی و اخذ مجوزهای نظام‌مهندسی از سوم متقاضیان، سوخت موردنیاز مردم را تأمین خواهیم کرد.
پرونده گازرسانی به روستاهای دارای مجوز در ۱۴۰۳ بسته می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۸۰ روستای استان در حال اجرا است، عنوان کرد: این تعداد روستا با اخذ مجوزهای جدید افزایش پیدا خواهند کرد.
گودرزی با بیان اینکه بلافاصله بعد از اخذ مجوزها، کار پیمان‌سپاری را برای آنها انجام خواهیم داد، تصریح کرد: باتوجه‌به اقدامات در دستور کار، پرونده گازرسانی به روستاهای واجد شرایط و دارای مجوز گازرسانی تا پایان سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد.
وی عنوان کرد: روستاهای جدیدی که کار اخذ مجوز آنها انجام خواهد شد نیز در آینده گازرسانی می‌شوند.
مصرف گاز در بخش خانگی ایران ۳ برابر نرم جهانی است
مدیرعامل شرکت گاز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل سرما و موضوع تأمین گاز استان، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهم که امسال با آمادگی خوبی دراین‌رابطه وارد فصل سال شده‌ایم.
گودرزی با اشاره به اینکه کارهای تعمیراتی که می‌بایست ما انجام دهیم را در فصل بهار و تابستان انجام داده‌ایم، عنوان کرد: تراز انرژی گاز در کشور در حال حاضر منفی است، مصرف گاز با تولید آن در کشور همخوانی ندارد.
وی بیان داشت: نرم مصرف گاز در کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر بالاتر است، ما استانداردها را رعایت نمی‌کنیم و حدود دو تا سه برابر نرم جهانی، در بخش خانگی گاز مصرف می‌کنیم.
مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با تأکید بر اینکه در سال گذشته در یک روز ۶۷۰ مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است، افزود: یعنی از ۸۵۰ مترمکعب گازی که پالایش و به شبکه داده شده، حدود ۷۵ درصد آن در بخش خانگی مصرف شده است.
گودرزی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی مردم و همچنین دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: در این راستا دولت پیش‌گام شده و به استانداران اعلام کرده که باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که دمای رفاه باید بین ۱۸ تا ۲۰ درجه باشد.
وی گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید یک ساعت قبل از شروع کار و یک ساعت قبل از تعطیلی باید وسایل گرمایشی را خاموش کنند.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: همچنین تأکید شده که باید ۳۰ درصد کاهش مصرف گاز در بخش اداری داشته باشیم، در این راستا از مردم نیز تقاضا داریم که نسبت به مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند. امیدوارم از خبر پرونده گازرسانی به روستاهای لرستان در ۱۴۰۳ بسته
می‌شود
راضی بوده باشید.

پرونده گازرسانی به روستاهای لرستان در ۱۴۰۳ بسته
می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۰۹ ۰۲:۴۰:۵۲