پاپ فرانسیس: با امید به روابط ایروان و باکو نگاه
می‌کنم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پاپ فرانسیس: با امید به روابط ایروان و باکو نگاه
می‌کنم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری آناتولی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ های جهان امروز یکشنبه اعلام کرد که به روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با امید نگریسته و از انعقاد هر چه سریع تر توافقنامه صلح از سران دو کشور حمایت می‌ کند.
پاپ با اشاره به بیانیه مشترک جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۷ دسامبر در مورد اقدامات مهم برای تقویت اعتماد بین باکو و ایروان، گفت: از آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان ارمنی و آذربایجانی استقبال می‌ کنم.
وی با بیان اینکه ما با امید فراوان به روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و به این نشانه مثبت برای صلح در قفقاز جنوبی نگاه می‌ کنیم، افزود: من از طرفین و سران آنها جهت انعقاد توافقنامه صلح در اسرع وقت حمایت می‌ کنم.
وی ادامه داد: تلاش لازم برای رسیدگی بر علل درگیری و غلبه بر آنها باید انجام شود. باید از حقوق بشر، غیرنظامیان، بیمارستان‌ ها، عبادتگاه‌ ها، آزادی اسیران محافظت کرده و کمک‌ های بشردوستانه تضمین شوند.
گفتنی است که ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر سال جاری میلادی عملیاتی را در منطقه قره‌ باغ آغاز کرد و پس از آن نیروهای این منطقه تسلیم شدند.
اگرچه دو کشور از آن زمان تا کنون چند بار اعلام کرده اند که برای امضای توافق صلح آمادگی دارند؛ اما در این باره پیشرفتی حاصل نشده است. حتی نشست اخیر نمایندگان دو کشور پیرامون تعیین حدود مرزی تا کنون به موفقیت چشمگیری نرسیده است. امیدوارم از خبر پاپ فرانسیس: با امید به روابط ایروان و باکو نگاه
می‌کنم
راضی بوده باشید.

پاپ فرانسیس: با امید به روابط ایروان و باکو نگاه
می‌کنم  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۱ ۰۲:۴۳:۲۹