واکنش علمای دینی روس به هتاکی به قرآن/ معنویت در اروپا رنگ
باخته

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واکنش علمای دینی روس به هتاکی به قرآن/ معنویت در اروپا رنگ
باخته
به گزارش سوالات شرعی و احکام، گروهی از عالمان دینی روسیه با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم اعلام کردند که توهین به مقدسات مسلمانان نشاندهنده فروپاشی و انحلال بنیان‌های معنویت و اخلاقی در جوامع اروپایی است.
وبگاه روسیا الیوم شامگاه پنجشنبه گزارش داد که شماری از علمای برجسته اهل سنت روسیه در واکنش به قرآن سوزی در سوئد، اعلام کردند که اینگونه اقدامات هتاکانه به مقدسات مسلمانان گویای این واقعیت است که مدت‌هاست که جوامع اروپایی از معنویت و اصول اخلاقی سخت تهی شده‌اند و فقدان معنویت و بروز چنین هتاکی‌هایی ناشی از معضلات نظام دموکراتیک در این جوامع است و اینگونه خطاها را دموکراسی تلقی می‌کنند. ی
در همین راستا، «روشان ابیاسوف»، مفتی اعظم موسکو در واکنش به این هتاکی گفت: «با پیگیری رویدادها و اخبار جاری در جامعه سوئد، شاهد انحلال و فروپاشی اخلاقیات در این کشور اروپایی هستیم و اینکه برخی اینگونه هتاکی‌ها و خطاها را جز اصول نظام دموکراتیک می‌دانند.»
وی با تشکیک در پایه‌های نظام دموکراتیک در سوئد ادامه داد: «در اخبار می‌بینیم که جامعه سوئد از نظر معنوی رو به زوال نهاده است به طوری که افرادش اشتباه را دموکراسی محسوب می‌کنند و إلا هیچ روش دیگری برای توضیح مجوز پلیس سوئد برای هتک حرمت مقدسات مثل قرآن کریم در روز عید قربان وجود ندارد.»
وی افزود: «گویا برای سوئدی‌ها خشم مسلمانان از توهین به مقدساتشان که بارها موضع خود را ابراز کرده‌اند ارزشی برای آنان ندارد و توجهی به احساسات دینی دیگران ندارند.»
مفتی مسکو اضافه کرد که مسلمان روسیه از هتاکی مجدد به قرآن بسیار خشمگینند و به شدت این روند مشمئزکننده را در سوئد محکوم می‌کنند.
از سوی دیگر، «علاء الدینوف» مفتی دیگر شهر مسکو اعلام کرد که قرآن کریم صرفاً یک کتاب عادی نیست، بلکه به اعتقاد بسیاری یک کتاب مقدس است و آن به مثابه شریعت و اساس نامه و قانون زندگی و شریعت خداوند است که میلیاردها نفر از آن پیروی می‌کنند.
وی ادامه داد که اینگونه اقدامات مشمئزکننده غربی نشاندهنده عمق فروپاشی و سقوط جوامع اروپایی است و نه تنها این جوامع فروپاشیده‌اند، بلکه قطعاً معنویت و اخلاق در این جوامع مرده است.
خطیب دینی مسکو با تبریک عید قربان به همه مسلمانان جهان ابراز داشت که عید قربان، عید همه مسلمانان با اعتقادات مشترک دینی است که دارای روح معنوی و قدسیت خود است. امیدوارم از خبر واکنش علمای دینی روس به هتاکی به قرآن/ معنویت در اروپا رنگ
باخته
راضی بوده باشید.

واکنش علمای دینی روس به هتاکی به قرآن/ معنویت در اروپا رنگ
باخته  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۳۰ ۰۲:۳۹:۲۸