نگاه عمیق به مسائل روز از نیازهای اساسی دانشجویان
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نگاه عمیق به مسائل روز از نیازهای اساسی دانشجویان
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در گردهمایی دانشجویان بسیجی استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان را به تفکر و تعقل عمیق دعوت کرد و اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی و عنصری دانشجویان نگاه عمیق، به دور از سطحی نگری به مسائل و موارد روز است.
وی با بیان اینکه سطحی نگری در جامعه ما رواج زیادی دارد افزود: دانشجو نباید سطحی نگر باشد چرا که در این حالت وی به عنوان مخاطب تحت مدیریت هر رسانه‌ای قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، خردورزی را از دیگر مؤلفه‌های مورد نیاز یک دانشجو برشمرد و یادآورذشد: تعقل و خردورزی در مفهوم کلی یعنی اینکه فرد باید نسبت به مسائلی که می‌شنود فکر و تفکر کرده و به عقل مراجعه کند.
وی رفتار عقلایی و مخالف با احساس برای یک دانشجو یک فرآیند تصمیم‌گیری مهم دانست و افزود: عرصه اجتماع، عرصه احساسات نیست و رفتارهای دانشجو باید به شکل عقلایی و آمیخته با عقل و تفکر باشد.
نماینده ولی فقیه یکی از رفتارهای عقلایی دانشجویان و اساتید را عدم تعطیلی علم و دانشگاه نام برد و اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی تعطیلی دانشگاه و مراکز آموزشی را صحیح نمی‌داند چرا که با تعطیلی علم، جامعه علمی عقب می‌ماند و ضررش جبران ناپذیر خواهد بود.
وی دشمن شناسی، شناخت هدف و تشخیص مسیر را از ویژگی‌های دیگر یک دانشجوی آگاه خواند و تصریح کرد: در هر کشوری، رهبر یک کشور نسبت به آن کشور دلسوز تر از همه است و واقعاً می‌توان گفت که در کشور ما رهبر معظم انقلاب دلسوزترین فرد در راه پیشرفت کشور است.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دانشجو باید دارای سواد رسانه‌ای باشد و تأثیر پذیری از رسانه را درک کند. امیدوارم از خبر نگاه عمیق به مسائل روز از نیازهای اساسی دانشجویان
است
راضی بوده باشید.

نگاه عمیق به مسائل روز از نیازهای اساسی دانشجویان
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۹ ۰۲:۳۸:۰۲