مواضع ضد آمریکایی «سخنگوی اردوغان» خبر ساز شد!

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مواضع ضد آمریکایی «سخنگوی اردوغان» خبر ساز شد! به گزارش سوالات شرعی و احکام، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته قبل از برقراری تماس تلفنی بین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) انتقاد کرد.
به نوشته آژانس خبری آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور اردوغان گفت که دو موضوع اصلی وجود دارد که به روابط ترکیه و آمریکا خدشه وارد می‌کند: «حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد / ‏ SDF) و همچنین حمایت از فتح الله گولن.»
وی ادامه داد: «ما از این دو موضوع کوتاه نخواهیم آمد» و «به مبارزه با این دو سازمان در سراسر جهان ادامه خواهیم داد».
کالین همچنین تاکید کرد که ترکیه در تلاش است تا روابط خوب و مثبت خود را با ایالات متحده حفظ کند، اما ایالات متحده باید به اشتباه تاکتیکی و استراتژیک خود در حمایت از شبه‌نظامیان «قسد» پی ببرد.
مشاور اردوغان در ادامه اظهارات خود، تهدید به ادامه عملیات نظامی علیه قسد کرد و گفت: تاکنون سه عملیات نظامی را در سوریه با جود اعتراض آمریکا، اروپا و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام داده‌اند.
ابراهیم کالین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترکیه یک سال و نیم است که تحت فشار آمریکا و متحدان غربی‌اش در برابر مواضع اصولی خود نسبت به روسیه است و اعلام کرد که هرگز زیر بار فشار یک‌جانبه غرب در تحریم روسیه نخواهد رفت و از آن حمایت نخواهد کرد. امیدوارم از خبر مواضع ضد آمریکایی «سخنگوی اردوغان» خبر ساز شد! راضی بوده باشید.

مواضع ضد آمریکایی «سخنگوی اردوغان» خبر ساز شد!  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۳۱ ۰۲:۳۷:۳۶