مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه آماده تصویب شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه آماده تصویب شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، رسول عطایی عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: انجام مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در قالب طرح تفصیلی ویژه در ۶ گام از سال گذشته آغاز شده است.
وی بیان کرد: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بوده و در آینده سعی بر جایگزین معادل این محدوده در بافت فرسوده خواهیم بود.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به نحوی که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورد نماید تدوین خواهد شد.
عطایی تاکید کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آن‌ها و تأمین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقا کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی مورد تأیید اولیه قرار گرفت و تصویب قطعی آن با انجام اصلاحاتی به جلسه آتی کمیسیون احاله شد. امیدوارم از خبر مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه آماده تصویب شد راضی بوده باشید.

مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه آماده تصویب شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۲۵ ۰۲:۳۹:۲۴