مردم باید نسبت به دستورالعمل‌های فرهنگی قانع شوند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مردم باید نسبت به دستورالعمل‌های فرهنگی قانع شوند به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار داشت: اسناد متعددی در حوزه‌های فرهنگی تدوین شده است و حتی به شکل قانون هم درآمده‌اند ولی اجرای آن و نتیجه گرفتن این اسناد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
اعلایی گفت: در گذشته در بعضی موارد شاهد این بوده‌ایم که با سیاست گذاری غلط و پرداخت غیر متعارف به موضوعات و با فاصله گرفتن از رفتارهای اقناعی نتایجی اخذ شده که مطلوب نبوده است، در حالی که در امور فرهنگی ما نیاز به همراهی همگانی داریم.
استاندار قزوین اضافه کرد: باورهای دینی تاکید بر این دارد که تعادل منشأ تحول مثبت در موضوعات فرهنگی است و رفتار افراطی و تفریطی در حوزه فرهنگی عاقلانه نیست.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دستگاه‌هایی که دستورالعمل تدوین می‌کنند باید توجه داشته باشند که این دستورالعمل‌ها متکی بر بستر پذیرای اجتماع باشد و مردم باید نسبت به آن اقناع شوند و اولویت هم باید اولویت مورد نظر جامعه باشد.
وی افزود: علاوه بر اقناع مردم، تدوین دستورالعمل‌های فرهنگی باید مبتنی بر مزیت‌های استان‌ها باشد چراکه همه مسائل و مشکلات به یکباره حل نمی‌شوند و باید با توجه به مزیت‌های بومی و محلی به موضوعات فرهنگی پرداخت.
اعلایی با بیان اینکه اتکا به توان خود مردم در موضوعات فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: جریان‌های مردمی شامل تمامی مردم می‌شوند و باید از ظرفیت تمامی مردم استفاده شود و با نگاه باز نسبت به این موضوعات پرداخت.نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر حوزه ورزش و اقدامات دیگر در استان خوشبختانه فضای استان به سمت نشاط اجتماعی که فرهنگ ساز است، پیش می‌رود و این فضا باید تقویت شود. امیدوارم از خبر مردم باید نسبت به دستورالعمل‌های فرهنگی قانع شوند راضی بوده باشید.

مردم باید نسبت به دستورالعمل‌های فرهنگی قانع شوند  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۲ ۰۲:۴۱:۱۷