محمد یعقوبی پور

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر محمد یعقوبی پور استان: لرستان
حوزه انتخابیه: خرم آباد و چگنی
شعار انتخاباتی: جنگ را با جوانان بردیم اقتصاد را هم با جوانان خواهیم برد

پویش بزرگ انتخاباتی سوالات شرعی و احکام با عنوان «با سایت احکام انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.
محمد یعقوبی پور یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات سایت احکام در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:
رزومه:
– هدف ایجاد اشتغال در راستای شکوفایی ایران
سوالات کشوری:
* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟
عدم استقلال در رأی دادن و فاصله گرفتن از مردم در شرایط فعلی جامعه
*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟
مشارکت و همچنین داشتن روحیه مطالبه گری با دولت خدمت گذار
* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟
آنها نماینده مردم هستند و همانطور که قبل‌ها گفته شده ۹۶ درصد مردم قشر آسیب پذیر هستند به همین دلیل تجمل گرایی بی معنی است و برای جلوگیری از این حیث می‌بایست اول نماینده شفافیت مالی داشته باشد و دوم اطلاع رسانی مستمر داشته باشد، چه در زمینه کارهای انجام شده و چه شفافیت مالی
*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟
باعث می‌شود در پیاده سازی طرح‌ها سرعت عمل بالاتر رود و همچنین احتمال ایجاد شبکه‌های فساد مالی به حداقل برسد.
*مسئولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟
در حق مردمی که سخنگوی آنها هستند اجحاف خواهد شد، همچنین نارضایتی در جامعه بالا خواهد رفت، نمایندگان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند.
*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟
می‌بایست مدام در بین اقشار جامعه باشد و در دسترس همه قرار گیرد تا از نزدیک بتواند مشکلات آنها را لمس کند و به مقامات غیر قابل دسترس انتقال بدهد.
*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟
آشنایی با قوانین کشور داشته باشد، مشکل را به صورت کلی ببیند تا در حل آن همه نمایندگان دخیل باشند، ارتباط مثبت با دیگر نمایندگان داشته باشد.
سوالات استانی:
* قرار گیری لرستان در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، لزوم کاهش نرخ بیکاری ایجاب می‌کند، لرستان برای کاهش نرخ بیکاری، دارای چه بسترها و زمینه‌هایی است؟
لرستان بهترین بستر برای رشد کشاورزی، دامپروری و تولید صنایع نفتی است که می‌تواند بیکاری را ریشه کن کند.
* برای توسعه زیرساخت‌های آب، راه، برق، گاز، مدرسه و… در برخی روستاهای لرستان به ویژه شهرستان دلفان، چه تدابیر پایداری باید اتخاذ شود؟
دریافت اعتبارات لازم و همچنین دعوت از سرمایه گذاران بزرگ برای ساخت سدهای آبی، تولید نیروگاههای کوچک در بخش‌های محروم، درخواست کمک و یاری از گروههای خیر و جهادی در گاز کشی به مناطق دور افتاده و همچنین ساخت مدارس
* استان لرستان با بیش از دو هزار پروژه، یکی از رکورد داران در زمینه پروژه‌های نیمه تمام است، عمده ترین دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها چیست و چه باید کرد؟
کوتاهی نمایندگان در اخذ اعتبارات، درک اهمیت طرح‌های ناتمام، جلوگیری از مجوزهای بی مورد کلنگ زنی مسئولین، پیگیری مستمر در مجلس و دولت برای دریافت بودجه لازم و همچنین عدم نظارت دقیق نماینده بر پروژه‌ها که باعث ایجاد شبکه‌های کوچک فساد شده است. امیدوارم از خبر محمد یعقوبی پور راضی بوده باشید.

محمد یعقوبی پور  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۲-۲۲ ۰۲:۳۹:۵۸