قرآن چکیده جهان هستی است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر قرآن چکیده جهان هستی است به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام حسن مصلح دوشنبه شب در نشست فعالان قرآنی دشتستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: تلاوت قرآن باعث می‌شود بیماری‌های ذهن و روح از بین بروند و انسان از درد و رنج رهایی یابد بنا بر این باید تلاوت قرآن و انس با آن را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.
امام جمعه دشتستان افزود: اثرات و برکات تلاوت قرآن به حدی است که در احادیث نیز از آن یاد شده است و برای مثال امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «قرآن پیمان خداوند با انسان‌هاست. بنابراین سزاوار است مسلمانان به عهد و پیمان خویش آگاه باشند و به آن عمل کنند؛ برای وفاداری به این پیمان مسلمانان می‌توانند به صورت روزانه قرآن را تلاوت کنند.»
مصلح تصریح کرد: از طرف دیگر سخنی از پیامبر وجود دارد که اهمیت قرآن را روشن‌تر بیان می‌کند و می‌فرمایند: «قرآن از همه چیز خدا والاتر است، برتری قرآن بر سایر سخنان مانند برتری خداوند است بر بندگان» و به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که قرآن رستگاری انسان‌ها را در دو جهان تضمین می‌کند و مانند چراغی فروزان انسان‌ها را از جهل و نادانی به سوی روشنایی و دانایی هدایت می‌کند.
وی با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه السلام که می‌فرمایند: «قرآن مانند ماه و خورشید صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند و شفای زندگی آن‌ها می‌شود.»، اظهار داشت: قرآن چکیده جهان هستی است.
امام جمعه دشتستان گفت: تلاوت قرآن به طور مستمر منجر به انس با قرآن و مرور آیات می‌شود و این مهم آثار و برکات بسیاری در زندگی ما دارد.
وی با برشمردن برخی از این آثار گفت: قرآن کریم منبع بزرگ هدایت انسان‌ها، به درک هدف زندگی، به شناخت اسلام کمک می‌کند، تلاوت قرآن انسان را به خداوند نزدیک‌تر و افراد را با زندگی جاودانه آشنا می‌کند.
وی بیان کرد: نتیجه انس با قرآن هم‌نشینی با اولیا و بزرگان است، تلاوت قرآن قلب و روح انسان را پاک و روشن می‌کند، تلاوت قرآن کمک می‌کند با معجزات خداوند آشنا شوید.
در این نشست پیرامون مسائل و مشکلات خانه‌ها و مؤسسه‌های قرآنی سطح شهرستان گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت. امیدوارم از خبر قرآن چکیده جهان هستی است راضی بوده باشید.

قرآن چکیده جهان هستی است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۱-۲۸ ۰۲:۴۱:۵۶