فعالیت ۲۱ قرارگاه محله محور در محلات یزد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فعالیت ۲۱ قرارگاه محله محور در محلات یزد به گزارش خبرنگار سایت احکام، سرهنگ عباس جوکار ظهر شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به فلسفه شکل گیری بسیج و خدمات بسیج در طول چهار دهه گذشته اظهار داشت: بسیج در همه عرصه های فرهنگی، دفاعی، سازندگی، علمی و امنیتی حضوری موثر و فعال داشته است.
وی با اشاره به خدمات بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بیان کرد: نقش بسیج در زمینه محرومیت زدایی همچنین تامین امنیت به ویژه در محلات بر کسی پوشیده نیست.
جوکار با اشاره به اینکه بسیج حتی در دوران شیوع کرونا نیز نقشی به یاد ماندنی از خود بر جا گذاشت، افزود: در دورانی که مردم حتی حاضر نبودند به اقوام نزدیک خود در بیمارستانها سر بزنند یا اموات خود را غسل و کفن کنند، بسیج اقشار مختلف با حضور در بیمارستانها، غسالخانه ها و آرامستانها، به بیماران کرونایی و خانواده های آنها انواع خدمات را ارائه کردند.
فرمانده ناحیه شهید منتظرقائم یزد تاکید کرد: تمام این خدمات بدون مزد و منت به مردم ارائه شد و گروه های مختلف بسیج تلاش کردند از اندوه کرونا برای بیماران و خانواده های آنها بکاهند و امنیت روانی را در جامعه حاکم کنند.
جوکار با تاکید بر اینکه در مدت اخیر نیز بسیج برای حفظ اموال، ناموس و آرامش مردم دوشادوش مردم وارد میدان شده است، تصریح کرد: هر فردی که دل در گروی نظام و انقلاب دارد از نظر ما به عنوان بسیجی محسوب می شود و شاید به همین دلیل است که بسیج در هر عرصه ای که وارد شده تا انتهای مسیر رفته است و کار را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسانده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از استقرار ۲۱ قرارگاه محله محور برای هماهنگی بهتر فعالیت ها در محلات خبر داد.
جوکار با تاکید بر اینکه عده ای سعی در وارد کردن خدشه به فعالیت های بسیج و دستاوردهای نظام اسلامی دارند، افزود: رسانه‌ها می توانند در این زمینه با روایتگری فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف، به تبیین فعالیت های این نهاد مقدس در جامعه بپردازند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای برنامه های مختلف در هفته بسیج خبر داد و گفت: در هفته بسیج امسال ۴۳۰ عنوان برنامه توسط این ناحیه اجرا خواهد شد.
وی در بخش دیگری از این نشست به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: افتتاح دو کارگاه قالی بافی و سه کارگاه خیاطی با همراهی و مشارکت خیران به منظور ایجاد شغل و درآمد برای افراد محروم در محلات از جمله این برنامه هاست.
جوکار، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از بسیجیان نمونه و …. را از فعالیت های هفته بسیج برشمرد. امیدوارم از خبر فعالیت ۲۱ قرارگاه محله محور در محلات یزد راضی بوده باشید.

فعالیت ۲۱ قرارگاه محله محور در محلات یزد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۰ ۰۲:۴۱:۱۹