فرش دستباف «قلتوق» تا سه ماه آینده ثبت جهانی می شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فرش دستباف «قلتوق» تا سه ماه آینده ثبت جهانی می شود به گزارش خبرنگار سایت احکام، سید حسین گلستانی‌فرد شامگاه پنج شنبه در آئین رونمایی از سند ثبت جهانی فرش دستبافت «قلتوق» زنجان و ثبت ملی فرش دستبافت «خمسه» و «بیدگینه» با بیان اینکه توجه ویژه برای توسعه صادرات فرش در کشور صورت گرفته است، گفت: با پیگیرهای صورت گرفته تا سه ماه آینده فرش دستباف «قلتوق» ثبت جهانی می شود.
وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران در تلاش است با تدوین برنامه مشخص و مدون با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه فرش و پایانه صادراتی فرش، به تجاری‌سازی و توسعه صادرات فرش با همراهی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان، فروشندگان، اتاق بازرگانی این صنعت را به جایگاه حقیقی خود برساند.
معاون امور اقتصادی و بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: متاسفانه توسعه صادرات، بازاریابی در این چند سال مغفول مانده و آنطور که شایسته صنعت فرش است اقدام مؤثری در این حوزه انجام نشده است.
گلستانی فرد افزود: یکی از موضوعاتی که بافندگان فرش پیگیر آن هستند، بیمه فرشبافان است که امروز این بیمه به سمت جایگزین شدن رفته است، یعنی وقتی تعدادی بیمه شده از جامعه آماری کم می‌شود، عده‌ای دیگر جایگزین آن می‌شوند.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان نیز گفت: یکی از اقدامات پایانه صادرات فرش دستباف زنجان جمع‌آوری بانک صادرکنندگان فرش دستباف با مشارکت اتحادیه‌های تولید کننده فرش دستباف استان‌ها برای تقویت و حضور در رویدادهای نمایشگاهی اختصاصی و تخصصی خارج از کشور بوده است.
سید رضا قندیلی افزود: در نظر داریم تولیدات فرش استان زنجان را به بازارهای صادراتی هدایت کنیم از این رو برنامه خود را در راستای مزیت صادراتی فرش در سال ۱۴۰۲ تدوین و عملیاتی خواهیم کرد. امیدوارم از خبر فرش دستباف «قلتوق» تا سه ماه آینده ثبت جهانی می شود راضی بوده باشید.

فرش دستباف «قلتوق» تا سه ماه آینده ثبت جهانی می شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۴ ۰۲:۳۹:۰۱