عملکرد منفعل متولیان فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشهود
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر عملکرد منفعل متولیان فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشهود
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام، حسن خانجانی موقر عصر یکشنبه در اجتماع بزرگ دختران و بانوان همدانی در آستان مقدس شاهزاده حسین (ع)، گفت: در آیات نوربخش کلام الله مجید، آمده که خداوند متعال به انسان کرامت ویژه ای بخشیده چنانچه از روح خود در جسم آدمی دمیده است.
وی اظهار کرد: این کرامت، یک کرامت ذاتی است و اما انسان نیز می‌تواند به دنبال عزت و شأنیت خود برود و آن را بالا ببرد.
دادستان همدان تصریح کرد: خداوند متعال برای حفظ این کرامتی که خود به آدم عطا کرده به ویژه برای بانوان، تکالیفی در دین مبین اسلام قرار داده تا جایی که حیا، عفت و پاکدامنی را لازمه یک بانوی مسلمان مطرح کرده است.
خانجانی موقر افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی برای حفظ جایگاه کرامت زن و مرد با توجه به تفاوت‌های ذاتی و مقتضیات روحی آنان، قوانینی متناسب وضع شده است.
وی عنوان کرد: این قوانین که منطبق با اسلام است برای حمایت از حضور بانوان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بنا شده و امروز شاهد پیشرفت و رشد و تعالی بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستیم.
دادستان همدان همچنین به مسائل رخ داده در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه نهادها و متولیان فرهنگی در حوزه فرهنگی ضعیف و منفعل عمل کرده و می‌کنند و نتیجه آن ضعف‌ها را در کف خیابان می‌بینیم.
خانجانی موقر در ادامه با تقدیر از بانوان زینبی در همدان برای دغدغه مندی آنان در حوزه حجاب و عفاف، تصریح کرد: دستگاه قضائی از این گونه نگاه‌های مثبت، دغدغه مند و جسورانه بانوان برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف حمایت می‌کند.
وی افزود: شما بانوان می‌توانید با جهاد تبیین که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز است، در راستای شفاف سازی در جامعه حرکت‌های مؤثری داشته باشید. امیدوارم از خبر عملکرد منفعل متولیان فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشهود
است
راضی بوده باشید.

عملکرد منفعل متولیان فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشهود
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۸ ۰۲:۳۸:۵۵