علیرضا صنیعی کلکوئی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر علیرضا صنیعی کلکوئی ‌استان: تهران

حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
شعار: تحول نظام آموزشی

پویش بزرگ انتخاباتی سوالات شرعی و احکام با عنوان «با سایت احکام انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.
علیرضا صنیعی کلکوئی یکی از داوطلبین نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است، که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‌هایش به سوالات سایت احکام در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:
رزومه:
– *بنام آنکه جان را فکرت آموخت.* خداوند هر چه را خواهد محو و هر چه را خواهد اثبات می‌کند و لوح محفوظ تنها در نزد اوست. سوره رعد آیه ۳۹ با عرض سلام و آرزوی سلامتی.

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟
عدم تمرکز بر طیف‌های مختلف‌
*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟
ایجاد کارگروه‌های تخصصی‌
*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟
لمس کردن زندگی اقشار ضعیف در ارتباط بودن با بطن جامعه‌
*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟
ایجاد نقش نظارتی به نحوه احسن‌
*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟
دور شدن بدنه حکومت و جامعه‌
*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟
استفاده از تیم‌ها و کارگروه‌های تخصصی‌
* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟
دید فرا قومی و کل نگر همراه با دید استقرایی‌

سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه‌های آموزشی، ورزشی، فضای سبز و… در اکثر مناطق خود به ویژه پردیس مواجه است، برای حل این معضل چه تدابیر عاجلی باید اندیشید؟
تغییر نگرش در راستای تدوین بودجه‌
*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج‌ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه‌ای دارید؟
استفاده از سوخت‌های جایگزین فسیلی‌
*حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسائلی است، که این استان و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می‌شوند؟
توزیع امکانات و رعایت اصل برابری امیدوارم از خبر علیرضا صنیعی کلکوئی راضی بوده باشید.

علیرضا صنیعی کلکوئی  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۲-۲۹ ۰۲:۴۲:۰۰