سینماگران جامعه را به سمت عقلانیت راهبری کنند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سینماگران جامعه را به سمت عقلانیت راهبری کنند به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمدرضا سوقندی شامگاه پنجشنبه در سفر به گرگان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راهبری و هدایت افکار جامعه به‌خصوص نسل جوان به سمت عقلانیت، معرفت و بالابردن اندیشه، وظیفه سینماگران است که باید با کمک‌ گرفتن از اندیشه دانشگاهیان و دانشمندان به این سمت حرکت کنند.
وی افزود: باید از ظرفیت های سینما استفاده کنیم تا عقلانیت بر عواطف و احساسات غلبه کند؛ این موضوع مهمترین نیاز شرایط حساس کنونی است.
مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور ادامه داد: باید بسته‌های تشویقی و ترغیبی متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سینما در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران حوزه ساخت و ساز پاساژها، هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری باید در طرح‌ها و پروژه‌های خود سالن‌های نمایش فیلم در نظر بگیرند.
سوقندی گفت: امروز دیگر نیاز به سالن با ظرفیت بالا برای تماشای یک فیلم نیست، بلکه باید همان ظرفیت در چند سالن برای تماشای چند فیلم در نظر و تقسیم‌بندی شود.
وی بیان کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی از ابتدای دولت سیزدهم ساخت سینما رونق گرفته، به طوری که از تیر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۱۰۶ سالن جدید به بهره‌برداری رسیده است و اکنون ۳۰۰ سالن دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
مدیر کل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: هشت سینمای جدید با ۳۸ سالن در مراحل پایانی کار هستند.
سوقندی افزود: اکنون در کشور ۳۵۰ سینما با ۶۸۲ سالن وجود دارد و ۱۵ پروژه با ۴۴ سالن نمایش در حال بازسازی است که این سینماها تا پایان سال جاری به سالن‌های فعال کشور اضافه می شود. امیدوارم از خبر سینماگران جامعه را به سمت عقلانیت راهبری کنند راضی بوده باشید.

سینماگران جامعه را به سمت عقلانیت راهبری کنند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۸ ۰۲:۴۳:۴۱