سوز پاییزی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز در اردبیل

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سوز پاییزی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز در اردبیل به گزارش خبرنگار سایت احکام، در روزهایی که اردبیل خود را برای زمستان سرد آماده می‌کند، پاییز رنگ و صورت متفاوتی به خود گرفته و از چند روز پیش هوای سرد و برفی در اکثر شهرهای استان اردبیل زمینه افزایش مصرف گاز را با احتمال تشدید افت فشار گاز بالا برده تا نگرانی‌ها بیش از گذشته باشد.
هر چند در سطح کشور افزایش ۶ درصدی مصرف گاز در یک هفته اخیر و رشد ۲۳ درصدی مصرف گاز نسبت به ۲ هفته گذشته زنگ خطر را برای افت فشار گاز به ویژه در مسیرها و مناطق غربی به وجود آورده اما به نظر می‌رسد خانواده‌ها با رعایت دمای رفاه و کاهش مصرف، به راحتی می‌توانند این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را رفع کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته اردبیلی‌ها با رشد ۶ درصدی در مصرف گاز، میزان مصرف خود را به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب افزایش دادند که اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال بیشترین مصرف گاز را داشتند.
علی سید متین اظهار کرد: افت فشار گاز با توجه به افزایش مصرف روزانه دور از انتظار نیست ولی با رعایت دمای رفاه و کاهش یک تا ۲ درجه‌ای مصرف گاز، به راحتی می‌توانیم در جلوگیری از این امر مشارکت کرده و با مصرف بهینه گاز به ثبات بیشتر در ارائه خدمات کمک کنیم.
وی تصریح کرد: استان اردبیل از مناطق سردسیر کشور است ولی به نسبت سایر استان‌ها مصرف خانگی و تجاری در آن متعادل است و امیدواریم همچنان با رعایت الگوهای مصرف درست و بهینه، زمینه جلوگیری از خطرات و آسیب‌های بعدی فراهم آید تا یک شرایط مطلوبی را در گذر از فصل سرما شاهد باشیم.
استان اردبیل با توجه به داشتن یک مسیر انتقال گاز در فصول سرما با مشکلاتی در تأمین گاز روبه‌رو است که احداث مسیر دوم برای انتقال گاز به این استان می‌تواند این خطرات و آسیب‌ها را به حداقل رسانده و یک شرایط مناسب پدافند غیرعامل را نیز به وجود آورد. امیدوارم از خبر سوز پاییزی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز در اردبیل راضی بوده باشید.

سوز پاییزی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز در اردبیل  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۸ ۰۲:۳۸:۳۴